lördag 14 juli 2012

Vive la France - dag 6


le 14 Juillet 
La fête nationale française

För mig är Frankrike: Paris, Medelhavskusten, Nice, Antibes, Camargue, Provence ... platser som betyder lust och fägring, dofter, lavendel, färgerna, atmosfär, vänlighet, värme, god mat, härliga varma doftande kryddor, och så ... vinet. De enda platser jag har LUST att besöka, att bo i, att resa omkring bland! Där har jag mina bästa minnen. Från tidiga årens sommarresor med mina föräldrar, lite senare med min första bil Europa runt och sen med mina barn och med mig själv ...

........................................................................
Väd erbi ten:  Får i dag, dagen till ära gå i franska färgerna. Morgonen bjuder på en finfin solig start med helblå himmel! Lite kyligt dock med en temperatur runt 16 grader och en svag vind som snurrar runt från alla håll o kanter. Ett ut-o-dansa-på-gatorna-väder? I Paris är det emellertid lite regnigt väder, och i Nice strålar medelhavssolen!
........................................................................
PS
Det lär i dag oxo vara Ölands nationaldag!
HEJA ÖLAND!!!
........................................................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar