fredag 20 juli 2012

Frukostfredag - Dag 12

Går ut på morgonen. Någon gång är morgonen väldigt mycket morgon, som i går, kl 5:00. Eller oxo mera för min personliga del mera normal ... vid 10 tiden. Vad ska det bli till frukost? Förutom den obligatoriska filen med havre och linfrö .... jo

SMULTRON - VITA SMULTRON! 




De växer precis överallt i min trädgård. De är vilda och härstammar från min hembygd i Blekinge där min morfar hämtade dem från järnvägsbanken och planterade in dem i sin trädgård i början av förra seklet. Det bästa med dem - förutom SMAKEN, är FÄRGEN. Fåglarna ser inte bären och därför få jag ha ALLA för mig själv! Två händer fulla varannan dag blir det - hela sommaren långt in på hösten. Är det mild vinter så kan man hitta blommor vid jul till o med.


*** M U M S ***
...........................................................................
Väderbiten:    Förmiddagen i går blev ju inte som man trodde kl 5:00 - Ösregn, fast på eftermiddagen lugnade vädret sig och man kunde i alla fall gå torrskodd. I dag är det emellertid en strålande dag! Sol och redan 19,5 grader i skuggan kl 10:00 ( skulle gärna ta några grader till ... ).  Ingen vind att tala om. Kanon!
...........................................................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar