söndag 22 juli 2012

Hjälpreda i trädgården - Dag 14

Ja, det var ju i går förståss - o det kanske blir i dag oxo. En STRÅLANDE dag ute i trädgården blev det. Gräsklipparen testades med UTMÄRKT resultat. Tack Bosch! Och hela tiden satt kattfarmen o tittade på matte som var alldeles rutig ( de tittar genom nätdörrarna på blogMadame - fattar du väl) och Biggis hade väldiga synpunkter på klippandet, för att inte tala om när matte började rota i rabatterna o härja runt vid dammen. Det var väldigt högljudda synpunkter och blogMadame började bli orolig för grannarna ... så Biggis fick komma ut till sin älskade matte och hjälpa till!



Den fantastiska jättevallmon som jag haft i bloggen tidigare är nu bara SKRÄP och Biggis hjälpte till att klippa ner hela jättebusken. Och vad hittade jag då??? Jo två finfina rosenbuskar som vart alldeles bortglömda ... och på husväggen hittade jag detta MONSTER: 2 cm lång kropp och 2-3 gånger så långa ben. Jag säger bara HUUUUUUUUUUU och blev alldes skakis när jag skulle (var ju bara tvungen) ta bild på den. Är det en Husspindel tro? Skräpet till höger om den är ett förtorkat blad från rosenbusken.


Här kommer resterna av min vallmo - som kan bli nya vallmoplantor!



Och så äntligen stack min lilla groda upp nosen till blogMadame för att bli fotograferad!!! Visst är han helt underbar där han står i vattnet och håller sig i bladet från vattenklövern! Minst två kompisar har han redan fått med sig till dammen. De plumsade i strax efter jag lagt undan kameran. Och Biggis satt bredvid hela tiden och följer allt liv i vattnet med största intresse: grodplask, små baggar och skräddare...

...............................................................................
Väderbiten:   Återigen en STRÅLANDE dag! Da capo från i går! Och om du inte är så haj på italienska uttryck så tar vi: Ctrl+C och Ctrl+V från gårdagens Väderbiten.
...............................................................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar