måndag 16 juli 2012

Söndag eller måndag - Dag 8

Inte lätt att vara helt säker, så här på semestern och det spelar ju heller ingen roll! Härligt!!! Har hämtat mina semesterböcker  från Adlibris i mataffären och det blir MUMS för blogMadame till kvällen kringstoppad i sängen m kuddar och några sällskapande kissar runtikring. Detta låg i paketet:

Blot, Håkan Östlundh
Havsmannen, Carl-Johan Vallgren
Himmelsdalen, Marie Hermansson
Minnet av en smutsig ängel, Henning Mankell
Tisdagarna med Morrie, Mitch Albom

För övrigt kan rapporteras att blogMadame testade det nya objektivet i går ... och det var INTE BRA ... så det kommer att returneras i veckan. Oskarpa bilder, även om jag använde stativet, och tog bilder ute på stillasittande spindlar o annat kryp. Urusla bilder!!! Och trots Makro kunde man inte gå närmare än 1,5 meter ... dessutom bleka färger. KASS!!! Tacka vet jag mitt orginalobjektiv!!! Tog motsvarande bilder efteråt både inomhus och utomhus. Jag visar inte exempel på de kassa bilderna. Så här blev bilderna från min egen "gamla" kamera i går:







- Usch. vilket ståhej det var med allt fotograferande. Matte sprang fram o tillbaka än med kameran o än med stativet, ut o in. Det bästa var att krypa ner i korgen o blunda hårt. När matte äntligen bestämt sig för hur hon skulle ha det och satte sig ner vid datorn på kvällen, då kröp jag ner i hennes knä - o det var Såååååå  Gotttttt
.............................................................................
Väderbiten:  Gårdagen blev en vacker men lite kylig dag. I dag ser det riktigt lovande ut också. Fast inte så sommarvarmt. Bara runt 16 - 17 grader. Kanske någon regndroppe kan falla. Lite västlig blåst syns i trädtopparna.
.............................................................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar