måndag 23 juli 2012

Kissarna har fått en ny kompis och Biggis har skaffat eget - Dag 15

Var är Biggs???? Biggis, katten med det långa håret, vart alldeles försvunnen. Vi letade alla både två och fyrbenta i hela huset (vilket går ganska snabbt eftersom det inte är såååå väldigt stort). Hade han smitit ut??? Nääää. Han hade bara flyttat in i egen villa (renoveringsobjekt)  m vita knutar och farstukvist! Där sover numera Biggis varje natt och ligger o drar sig till långt framåt middan.



De här andra kissarna tar sig oxo för nya saker. Som till exempel att upptäcka en ny kompis. RÄVEN! Den här gamla räven har de alla hittills skytt som pesten och inte för sitt liv kommit ens i närheten av. Och NU plötsligt - så är det världens gosekompis och det tävlas om vem som får ha honom som bästis.
RÄVEN är en urgammal boa från förfäderna och han bor i en Blekingekista från mitt föräldrahem. Den här kistan innehåller en massa skatter (förutom katter ... ) som jag kanske ska ta och gräva upp nån regnig dag och dela med mig av .... om du bara visste .....





- Visst är du min - bara min! Kom ihåg det!
................................................................................
Väderbiten:   En ljus dag, fast ingen direkt sol. Blåsigt och varmare än i går, 21 grader och vinden kommer från sydväst.
................................................................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar