torsdag 19 juli 2012

Dag 11, jag tror att det är torsdag ...

Hör o häpna, klockan är bara 5:00 på morgonen. Klart man får lov att vara förvirrad. Det hör inte till vanligheterna att blogMadame är uppe med tuppen ... ja, inte ens en tupp hörs. Halva himlen är blå. En färdedel är ljus rosa och en fjärdedel är ljus blålila. Det är bara 10 grader, men dagens väderbiten spår dagens väder längst ner på sidan som vanligt.


Ja, de här pojkarna bryr sig verkligen inte om vad det är för dag ... bara de får ha matte hemma och får vräka sig hela dagarna i hennes säng. Visst har de det gott!!! Och när matte öppnar upp alla dörrarna mot trädgården så masar de sig dit o ligger vid nätdörrarna i solskenet. Och det gör de andra kissarna oxo.

Nu smider matte planer för mammaMia ... mamma i vinter .... förhandlingar pågår med blivande fader ... kommer mera nytt om detta allt eftersom. BlogMadame ska lägga upp en ny flik i bloggen som kommer att presentera Stenkatten's planer framöver och en flik ska naturligtvis handla om alla mina kissar. JA ja ja var inte så otålig ... de är LISTADE på min LISTA för regning dag. Det lär inte bli så mycket regn i dag heller så det kan dröja. Och jag veeeet ju att den som väntar på nåt gott väntar alldeles för länge. Men hav hopp!
Från i går:
Eftersom det varit så soligt o varmt i solen så har minsann detta djur i all tysthet vaknat upp ur dammen, klättrat upp på sitt vasstrå och tagit av kavajen och torkat sina vingar i solen, testat dem ... och svingat sig iväg ut i det blå! Ja, jag missade dessa fantastiska ögonblick. Bara kavajen kvar som sagt efter

TROLLSLÄNDAN


Kan du se öppningen på ovansida där hon krängde sig ut

Från o med nu har jag spaning redan på tidig morgon. För jag är säker på att det finns fler larver och puppor i dammen. Vänta bara.
................................................................................
Väderbiten:  Förhoppningsvis hyfsat väder i dag oxo. Varmt i solen men kyligt i skuggan. Bara 16-17 grader. Någon blåst är det inte att tala om så det spelar ingen roll att kolla vilket håll den kommer ifrån
................................................................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar