tisdag 23 december 2014

Lucka 23, julkort!

Jag minns min barndoms julförberedelser. Bland annat var det en stor o viktig aktivitet att skriva julkort! Min mamma tog fram adressboken och började skriva listor på de vi skulle skicka till. Och det var inte så där en 5 stycken ... näääää det kunde gott o väl bli så där en 40 eller 50 .... Och så skrev min far hälsningarna och min mamma skrev adresserna ... och vem fick klistra på frimärkena????? Jovisst ... lilla blogMadame .... Och då var det minsann inte självhäftande frimärken. Näääää de skulle slickas på o sen tryckas fast. Efter 10 var tungan som ett sandpapper o hängde som en slips! Fast blogMadame hade väldigt omtänksamma o rara föräldrar och serverade Julmust eller något annat gott under hela proceduren för att hålla tungan i trim o humöret uppe!
Så fick vi naturligtvis också julkort ... i massor, som lades i en speciell korg på julbordet!
Nu är det andra tider. De digitala tiderna. Och vi skriver inte för hand längre ....
MEN julkorten lever fortfarande om än inte i den mängden. Och blogMadame har både skrivit och oxo fått nåra stycken även i år! Och det är så ofantligt roligt!!!

Det allra finaste och raraste kom från Thindra! Fotograferat på juligaste pläden. För dig som inte vet hur jag har det, så kan jag tala om att jag har det precis så som på kortet! Kissekatter, min damm, ödlorna o grodan!


**** UNDERBART ÄR KORT **** JULKORT ****

********************************************
Uppesittarkväll  2011
Då var det fjärde advent o det lackades  2012
Dan före dan  2013
************************************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar