torsdag 11 december 2014

Lucka 11, tomtespaning

Det där fina vädret som blogMadame talade om i går ... gällde ju definitivt inte i går när du läste inlägget inte. Det blev ett rasande snö o regn o stormväder minsann!!!  För jag skrev ju om hur det var i förgår o dan för förgår ... om du förstår hur jag menar  ... Det är inte lätt att få det skrivna att gälla just NU när du läser. För det mesta skriver jag ... PÅ NATTEN ... blogMadame är en riktig NATTUGGLA nämligen, och det tycker kissarna är så väldigt roligt för då är de oxo vakna o pigga o gör alla sina påhitt o är hungriga o pockar på uppmärksamhet på alla möjliga kreativa sätt!
Ja det skulle man kunna skriva en hel bok om ... deras påhittighet ....
Den där boken som kommer ut 2032 .. typ ...
Men just som jag satt o skrev nyss så låter det ... inte som katt ... inte som mössen på vinden .... inte som vinden, som för ett herrans liv ... inte grannen som dammsuger (mitt i natten!!!) ... som nånting bekant. Det kommer bakifrån veden i den öppna spisen! Minsann är det inte gammeltomte som kommer inglidande på sina skidor utifrån snön ... Och det är ju märkligt, när jag ser tillbaka till 2011 så ser jag, att på samma luckedag kom hela tomtegänget då oxo ... genom spisen .... precis som i år!

Välkommen till Julen!



*********************************************************
**********************************************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar