lördag 13 december 2014

Lucka 13, lussekatt 2014

Eftersom blogMadame strävar efter jämställdhet o allas lika möjligheter så försöker hon oxo tillämpa detta i hemmet! Alltså har vi i år en pojkLucia! Bus! Jag förstår inte att han inte var med på det??? Det var rent stört omöjligt att få honom att gå med på det. Såååååå motsträvig sååååå. Och att ta bild på honom var lika omöjligt. Vände o vred sig hela tiden ... sa att glittret KLIADE!

- Sånt tjejtjafs, kommer här med en massa glitter o glamour. Sätta det i håret som en annan diva. Näääää minsann det är bara för tjejer! mammaMia förståss och så den där lilla nippertippan Linda, den röda lilla retstickan. Se bara hur hon fnissar när du matte håller på med kamera o jämställdhetssnack o glitter. Och säger att det är dags för killarna att glittra! Jag vet att jag offrade mig för nåt år sen .... matte hittade en bild på det .... Jag har nog försökt minsann att radera den på hennes dator ... men hon har så löjligt mappsystem (snyggt ord jag lärt mig!) så jag hittade den inte .... Å den där Kappi, han slapp minsann! Fast matte har lovat att han ska få bli Lucia nästa år!!! Ha ha ha! Rätt åt honom!!! Lovat, ja ja Hotat skulle jag vilja de det som. USCH säger jag bara! Hoppas matte kommer på andra jämställdhetstankar, som till exempel att det inte bara är Linda som får ligga i mattes knä, varför uppmuntrar matte bara mig o Kappi att gå ut o leka på Alcaterrazzen när det är regn o ruskväder? Å mammaMia o Linda får stanna inne .... Hm, säger jag bara. Oj, nu kommer matte tillbaka till datorn .... då slinker man iväg o tar nåra grabbatag med Kappi ...

Här kommer årets pojkLucia, Bus, motsträvigt leende i tidig timma i halvmörkret


Ja, det var en pärs i år! Men titta på de läckra inläggen från våra tidigare lussekatter! Det är svårt att toppa dem! Helt underbara mammaMia, Linda och förra årets lilla söta Askungen. Och så Bus som faktiskt offrade sig en gång tidigare också!




* D Å * I * V Å R T * M Ö R K A * H U S  .... *

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar