onsdag 26 december 2012

mammaMia är nöjd

- Jag föstår inte vad matte tjatar hela tiden ... om att jag var hos Ille i tre veckor. Det var jättekul! Vi blev riktiga kompisar! Kunde prata om ALLT!!! Och så fick vi såååå fin mat o eget rum med utsikt och så var det ju Helén! Hon var en jättegullig matte som lagade såååå god mat till oss varje dag.
Och så kom jag HEM.
Och matte är helt hopplös. Hom klämmer mig på magen och väger mig vareviga dag ... eller ja, en eller två gånger i veckan ... Jag HATAR att sitta i den där degbunken på vågen!!! Föstår inte varför det ska va så intressant. Bäbisar, pratar hon om. VADDÅ BÄBISAR??? Jag HAR JU BÄBISAR! Linda o Kappi! Och Nalle. Det vet jag att han är min bäbis oxo när han kommer o häsar på.
Ja, jag har fullt sjå med Linda o Kappi! Man måste ju ta hand om dom. Se till att de äter o håller sig rena o snygga och uppför sig. Och det är ett HELTIDSJOBB, förstår du matte. Det begriper du väl att det är fullständigt tillräckligt att ta hand om de här småbarnen!
Å matte försöker övertyga mig hela tiden: "Men Mia lilla du kan få såna där småååååå bäbisar, som inte är så stora .. som du kan ligga o gulla med i bananlådan, du vet ... och som ska bli små Stenkatter ... "
Visst är hon tjatig! Jag som har det så bra.




Slut på mammaMia-prat. Nu tar matte över.
I väntan på små bäbisar ... blir Stenkatten oxo ompysslad i vinterkylan! BlogMadame tog sig före att STICKA! Fick lite gran o låna stickor av min kära granne Mrs B ... och så klura lite ... hur var det nu ... lägga upp maskor??? Aviga - räta??? Ähhh, det blir samma sort alla varven. Hmmm å så byta färg ... Fransarna blev jättefina! Det var ju inte i går man stickade ...
Men Stenkatten blev nöjd med resultatet - och det var det som var meningen

................................................................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar