söndag 9 december 2012

Lucka nr 9 Andra söndagen i Advent

Också Nalle njuter adventstider under gammelmattes stjärneljus i fönsterkorgen!

I gårkväll var det mysmiddag för allra närmaste släken - på Nääs fabriker. Fyra rätters julmiddag + glögg o pepparkakor o kaffet vid brasan före o efter. Åhhh så härligt att få sitta ner o bli serverad alla underbara julsmaker o slippa springa fram o tillbaka på julbord och dessutom få goda drycker anpassade till alla rätterna! Axplock från menyn: gravad lax, sillar o gubbröra m rostad lök, kanelstekt anka m tillbehör, ostar med fikonröra, apelsinbarvoise m mjuk pepparkaka o lite annat = GODIS!!!
Så i dag blir det bara minnas o knapra på skorpor hela dan ... 

..... och kanske blir det MERA SNÖÖÖÖ ....
...............................................................................................................................

1 kommentar:

  1. Fina fina Nalle!
    Jo jag tackar jag!!! Julbord var det evigheter sedan jag var på. Blir ju så när man inte jobbar.Jag får istället nöja mig med att göra köttbullar idag...och givetvis så blir det till att ha potatis, köttbullar och gräddsås till middag idag. Ja, och så lingon så klart :)
    Kram i allt det vita :)

    SvaraRadera