onsdag 5 december 2012

Lucka nr 5 blogMadame håller ångan uppe

Vad gör man när det är så kallt att man till o med fryser INNE??? Jo man tänder massor av ljus i köket, plockar fram strykbrädan + en massa stryktvätt, ser till att alla kissarna oxo har bänkat sig i köket och häller upp en redig skvätt Grappa! Sen är det bara att komma loss! O det dröjer inte länge förrän fönstrena immar igen och värmen sprider sig behagligt i hela kroppen av all aktivitet o goda drycker!


Lilla Linda hjälper matte ...


 ... och konstaterar att årets amaryllis INTE går att äta ...


Älskar att stryka! Det LUKTAR JU SÅ GOTT!!! Och är så rofyllt och de gamla linnekökshanddukarna är fulla av minnen. ES betyder Elise Svensson, min mormors syster, som byggde huset Lindbacken 1908 som hon sedemera gav min mamma och som var mitt föräldrahem.
Tänk, de här handdukarna är minst 100 år ... och jag använder dem varenda dag ...


Den goda Grappan i morbror Eriks reseminnesglas från Amsterdam anno 1964


*** SKÅL PÅ ER ALLA I KYLAN O SNÖN! ***

3 kommentarer:

  1. Linda blir bara vackrare och vackrare. Tänk vad bra att hon fick vara kvar hemma hos dig :)
    Angående strykning. Jag har alltid älskat att stryka. Det är rogivande och man kan tänka på en massa mysiga saker, planera och mycket annat. Fast nu för tiden klarar inte jag det på grund av värken. Strykbrädan åker bara fram lite då och då.....när det absolut är nödvändigt :) VARMA kramar

    SvaraRadera
  2. Å älskar ditt skrivande. Handdukarna, sådana har jag med fast med min gammelmosters initialer på :) Din bilder är underbart fina :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad glad jag blir! :) / blogMadame

      Radera