torsdag 6 december 2012

Lucka nr 6 Linda träffar JULtomten

Allting ska va med JUL nu .... alla grejer i affärerna till exempel. SPECIAL JULEDITION, JULPYSSEL, JULLJUS, JULKALENDER!!! ADVENTSKALENDER HETER DET VÄL!!! Alldeles vanliga böcker blir JULBÖCKER, JULKOKBOKEN, JULSAGOR, för o inte tala om maten, FAST ALLTIHOP FINNS HELA ÅRET OM ... : JULSKINKA, JULSENAP, JULKORV, JULFRUKT, JULBRÖD, JULNÖTTER, JULBORD ... HJULBORD kunde vara en variant, en variant som jag önskar mig ....  JULGODIS, JULSILL ... o till och med kläder: JULTOFFLOR, JULSTRUMPOR ...  FÖR JULBENTA!!! För att inte tala om JULGRAN ....
.... det är ju för fasen - EN ALLDELES VANLIG GRAN!!!

Men, vad är det lilla Linda har fått syn på???



... om inte årets första JULTOMTE som kom inpulsande på skidor utifrån snön!
- Välkommen in i värmen o knäpp av dig skidorna TOMTEN!

- HO HO HO,
skidorna behåller jag på.
Ibland så tar jag mig en tur
när ni andra tar er en lur.
.............................................................................................................................

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig om att allting ska heta JUL bara för att vi är i december. Julskinkan är väl den samma som till alla andra helger, men som sagt dom bara byter namn. Och den skinkan kan man ju köpa och äta året runt om man vill. Jag gör det ofta bara för att det är så gott....vem kan vänta på JULSKINKAN????

    Ska du neråt i morgon? Kör försiktigt då för nu har ju även vi fått snö
    Kram

    SvaraRadera