onsdag 12 december 2012

Lucka nr 12 Annorlunda katt x 2

Varje år i november går jag på hantverksutställning med julförtecken i Tollered, den lilla byn vid Nääs fabriker. Har du sett filmen Tuppen??? med Magnus Härenstam ... då vet du precis. I de kontorslokalerna har man numera bland annat: en av Sveriges minsta biografer - med 24 sittplateser, scoutlokaler, lokaler där lokala hantverkare och konstnärer arbetar samt denna årliga hantverksutställning. Där köper jag till exempel mina fågelmatstrutar av flätad pil ... som förekommer på många av mina vinterfågelbilder.
Och i år fastnade jag för den här vidunderliga katten av Rose-Marie Mortensen från Alingsås. Hon hade oxo alldeles förtjusande broscher och keramikhalsband med kattmotiv bland annat. Och det visade sig när vi pratades vid en stund att hon hade en riktig bamse-maine coon katt själv!

Katten är bara så där en fem centimeter hög och står här på ett litet klockskåp i glas som man hade förr i världen där man hängde in sin silver eller guldklocka när man inte använde den! De du! Ska fota den nån dag speciellt så ska du få se.
Och efter denna annorlunda katt så tar vi min egen annorlunda riktiga kisse, Biggis, katten med det långa håret, som får alla perserägarproffs att rysa av färskräckelse inför denne sparsamt borstade vildvuxne coola farbror som lever bland alla mina galna, vilda, påhittiga britter!
Här på sitt älsklingsställe, utsiktsläge på ett gammalt (har hon baaara gamla grejer den där blogMadame??) vitrinskåp tillsammans med mattes gamla (ohhhn nu igen ... ) slitna nallebjörnar

- Löjligt, ha med MIG på samma sida som den där fåniga lerflisan där uppe. Jag vet ju att jag är mattes absoluta favorit. Det är bara MIG hon kan bära omkring och gosa med. Och det får hon göra hur länge som helst, för det gillar jag oxo och jag äääälskar att få gosa i hennes hår - och ibland kammar hon mig ....  mmmmmmm såååå gott ... detta kunde hon göra lite oftare ... tycker jag, Biggis!
........ JA JA JA JA JA JA JA JA JA JA JA  ......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar