söndag 12 juni 2011

Vild trädgård med vilda djur

TÄNK vad en liten trädgård kan bli spännande när man paketerar den i små fyrkantiga bildklipp ...
Rhododendron och jättebambu, hasseln med de första små nöt-barnen, björnbärssnåret som har tagit över den gamla trädgårdsstolen och så djungel-dammen ...





I de här pilstrutarna fick fåglarna mat i vintras. De får hänga kvar i plomonträdet.


 Vilda djur


Så vacker den är, trädgårdssnäckan!
Kopparödlan kommer varje år utanför köksingången
Med lite fantasi o bra syn så kan man se hur den vispade med tungan för att lukta in den nyfikne fotografen
Och så en o annan katt ... okänd kisse som vilar sig under forsythian vid dammen


1 kommentar:

  1. Vilken härlig och frodig trädgård du har Lena! Fast ormen skulle jag inte vilja ha i min trädgård, även om jag vet att den är ofarlig.
    Så Linda blev kvar hos dig, men det gör väl inget, hon är ju så söt :)
    Anneli och jag funderar på om jag ska ha hennes chokladsköldpaddsspotted hona, Polka Dott, på foder, eller om jag ska köpa henne. Har beslutsångest... Hon är leveransklar om en vecka, inte mycket tid kvar att fundera på...
    Kram
    Eva

    SvaraRadera