lördag 18 juni 2011

Mera kattprat från födelsedagen

Katterna får berätta själva!

Nu har Kappi somnat! Han är en riktig visp! Härjar o busar, särskilt när Nalle kommer. Fast vi har jättekul när matte har gått o lagt sig. Då leker vi tittut och gömme och jaga sängråttor i o under mattes täcke.
Jag gillar verkligen SPA. Ibland droppar vattnet ... o det är sååå spännande
Visst är jag tjusig! Ingen har så vackra färger som jag!
Hörru, brorsan. Kan du inte få upp den lite snabbare, innan matte kommer o upptäcker att hon glömde burken på golvet
Alltid ska hon klaga ... snabbare ... hmmmm, hon kan försöka själv. Förresten kom gammelmatte o öppnade burken och vi fick extramat allihop!
Det har varit jättekul i dag med födelsedag. Hoppas det blir varje månad. Det var gammelmatte som hämtade mig i dag när min matte jobbade. Rätt som det var stannade vi på vägen, och vi kom hem till ... Brigitta!!! Hurra!!! HON är snäll. Först kom vi ut i trädgården och där var en JÄTTESTOR KATT! Den lät så konstigt och matte o Birgitta kallade katten för HUND. Det kändes inte så kul så jag markerade ordentligt att jag var JÄTTESTOR och JÄTTEFARLIG och att det var bäst att passa sig. Men sen gick vi in och jag fick komma ut inne hos Birgitta. Åhhhh vad jag trivdes hemma hos henne. Det var så mycket spännande att upptäcka, o jag hann inte med alla rum, det kände jag på mig: det finns mycket mer att upptäcka. Hoppas jag får följa med fler gånger.
 

Jätterolig dag i dag! Man blir trött efter tårta o skinka o annan mat o lek o busstreck. Har berättat det för Blixten. Han sover alltid i denna korgen o jag tycker om att krypa ihop bredvid honom o småprata lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar