lördag 18 juni 2011

Kattbäbisarna 4 månader i dag!

Grattis!!!
Linda, Lilo-Liza, Missan-Liv, Nalle och Kappi
18 februari såg det ut så här, alla nyfödda små liven i bäbislådan på golvet i mitt sovrum. Åhhh den dagen glömmer jag inte. Så nervöst o spännande det var. Ensam med de två första bäbisarna, o sen kom Annelie och min dotter och vi kunde dela glädjen för varje ny liten som föddes.

18 juni, i dag, blev det 4-månaderstårta för Linda o Kappi och Nalle som kom på visit.
Budapestbakelse och Parmaskinka!
MUMS!!!
Efter det fick det bli lite vanlig kattmat oxo för att återställa balansen i magarna. De här små liven kan äta heeela tiden. Alla har gått över den magiska 2-kilosgränsen. Linda väger i dag (före tårtan o annat godis) 2110g, Kappi 2190g och Nalle leder ligan som vanligt med 2355g. Passade på att väga mammaMia oxo och hon har verkligen hämtat sig efter hon var dålig och väger nu 4140g! Det var lite tråkfakta, nu kommer lite bilder från festen o leken!
Guuuuu, va jag är mätt, jag tror jag spyyyr ....
Fast busa med Nalle orkar man alltid. Han är min bästa kompis!
Det är jättekul med kalas! Titta vad jag kan! Baklängesvolt! Hurra!!! Matte hinner inte ens med me kameran
O mamma är med i svängen
Come on, morsan, bättre kan du

AAAAAAAJJJJ, jag skojade ju bara ...
Jag äääälska min mamma.

Och här har då den lille hoppetossen somnat!
Biggis: Jag förstår inte mig på de där ungdomarna, som de busar o håller på. Tacka vet jag en lugn stund på fönsterbrädan, bli kammad o borstad av matte och lite torrfoder då o då. Då är jag NÖJD!


1 kommentar:

  1. LiLo hälsar grattis till alla sina syskon & hälsar att hon fått en ny "syrra", som dessutom är mycket mindre och som hon försöker styra & ställa med! Bullen är hennes största trygghet & idol precis som Naschi. I saknad av sin vackra mamma har hon tom adopterat Bullen som mor??
    Kramar till er alla!

    SvaraRadera