onsdag 1 juni 2011

Nalle-Nytt inne och ute - i naturen!

Nalle har ju också flyttat. Fast inte så långt, bara några hus bort. Så han kommer över på middag emellanåt och ibland är han hos sina gamla syskon på dagis, när matte har låååånga dar på jobb eller på föreläsningar. Han har riktigt tagit sitt nya hem och sin nýa matte i besittning.

Nalle: Jag ääääälskar henne sååååå mycket. Så jag måste spinna heeeela tiden. Och om hon glömmer att klappa mig så skriiiiker jag. Då kommer hon som blixten o lyfter upp mig i sin goa famn och jag får nåt gott o får kligga i knät eller i alla hennes böcker. De är sååå intressanta. Jag är nu jätteduktig på på både förvaltnings- och kommunallagen! Hon har lovat mig att få gå grundkursen i juridik i sommar! HURRA!!!
Och så har jag lärt henne att apportera! Fast hon tror att det är tvärtom!!! (Hur dum får man va???) Jag springer fram till henne med den gråa musen - och hon kastar den. Och det kan jag göra hur många gånger som helst. Att hon inte tröttnar. Men man får ju offra sig.
Och så busar jag till det ibland. Som när matte skulle äta inne i vardagsrummet och hade ställt vattenglas o mat på soffbordet. DÅ tog jag en liten sväng för att kolla och så bara välte glaset med en förfärlig massa vatten över bordet o ner på mattan. Det var MYCKET vatten! Matte fick verkligen ligga i för att torka upp och rulla upp mattan för att det inte skulle bli blött på trägolvet. Det var så intressant! Sen tog jag en liten golfrunda bland resterna på bordet. Ägget var bara för perfekt! En järn12:a med tassen .... tjoff ... och det blev HOLE IN ONE rakt ner i min korg! Jag tror att matte kunde tjäna storkovan på mig - om hon bara fattade min TALANG! Jag förstår inte att hon lät mig sitta ensam i sovrummet hela 20 minuter efter det ...
När jag var på dagis häromdan hos min gammelmatte och min matte kom för att hämta mig, så fick jag GÅ UT!!! TOPPENKUL!!! Min matte är nog inte så dum i alla fall. Hon tyckte visst att det var lika kul som jag, så det kommer att bli mera UTE. HURRA!!! Gammelmatte var med med kameran

Mmmmmmmm, luktar gott. Går att äta??? Smultron, sa gammelmatte. Om ett par veckor, Nalle.
En fluga!!! Missade!!! Det ska jag träna på!
Jag och min matte
 

Det här var jättekul! Vatten! Och massa goa dofter. Och nåt som rör sig där nere ...
Man har mycket att stå i som katt. Så nu är det dags att ta en tupplur.
Nu sover jag och drömmer om allt jag varit med om

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar