måndag 20 juni 2011

Skatprat

Skatungen har blivit flygfärdig och håller på att bli vuxen och upptäckte häromdan hur vansinnigt kul det var att bada i det gamla övervuxna fågelbadet. Skatmamma satt hela tiden o övervakade plaskandet och ropade goda råd och flaxade lite hit o dit ibland för att kolla eventuella intresserade katter. Bilderna togs genom köksfönstret tillsammans med tre stora nyfikna katter sittande på fönsterbrädan som jag fick kämpa om bästa utsikten med hela tiden.

Jag har doppat tårna, mamma!!!
Maaaamma ... ser du mig nu???? Jag står i vattnet!!! Maaaamma ...
Det här var inte så tokigt
Maaaamma, jag passar på att tvätta öronen oxo
Ska bara dricka lite oxo, mmmmm va gott ....
Hej å hå, vad härligt det va, maaaaamma ... ser du mig nu??? maaaamma ... titta på mig nu ... maaaamma ...
Färdig maaamma, nu flyger vi hem
Nu kan du stänga av kameran och dom där katterna kan sitta där å glo bäst dom vill, för min maaaamma har sagt att dom är ena riktiga MESAR, såna som sitter innanför fönster ... och inte vågar sig ut när vi är på gården , så de så


2 kommentarer:

  1. Hahahah.....Ja, detta inlägget med skatan var ju kul.......Men kanske inte direkt något som jag skulle kunna tänka mig att kela med, eller krama om.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder Lena!! Skatan verkar stortrivas!! //kram

    SvaraRadera