onsdag 1 juli 2015

Än jaaaag dååååå ..... mattes lilla solsken ...

  ... piper den lilla Linda ...
- Vet du matte hur länge sen jag fick vara med på bild i din våran blogg????? Vaaaaaa???? Det är bara när jag är sjuk eller går med tratt eller ... ja ... inte vet jag! Du bara favoriserar de där andra, Kappi o mammaMia ... för att inte tala om den där tjockisen morbror Bus!
- Det är i alla fall jag som är vackrast! Har de vackraste färgerna! En gång på en utställning fick jag minsann en jättestor diamant som pris! De du, matte! Av en Juge Francais, som sa att jag var Extraordinaire , tres belle fille .... oh la la... Den bilden på min diamant kan du väl leta upp på din gamla dator ... eller ... är det för mycket begärt???

- OK då! Det är klart att matte förstår och lovar bättring. (Och matte slet i fleeeera timmar för att hitta diamanten .... trodde det var väldigt logiskt o välordnat i datorns inre bibliotek ... )

- förresten, fortsätter Linda envist, så vill jag heta Britt! Det tyckte min favvoveterinär var ett jättebra namn  för mig. Vad tycker du om det, matte?

- Åh, ja, joooo ibland så ... är det väl okej, lilla .... Britt

- och så vill jag ha med mina idolbilder, båda två!
- Två???
- Ja du gjorde ju två för du kunde inte bestämma dig vilken bild som var tjusigast. Har du glömt det??? Vaaaa??? Visserligen är det ett par år sen, men så taskigt minne har du väl ändå inte när det gäller mig i allafall

Nu blir det bilder som Linda - Britt valt alldeles själv. 
Bäst så för det är en eldfängd bestämd dam



      







- Vaddå 2012 ... , än sen då ....då var jag ung och vacker ... 
..... nu är jag bara VACKER

- Jaaaa, lilla Britt, vacker som en solskenssommardag, säger matte
.........................................................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar