måndag 27 juli 2015

Sjusovaredagen

Ja, visste du det att det finns en sån dag! Tillägnas de som gärna sover lite extra .... som blogMadame till exempel ... Har varit en helgondag fram till 1901. O bygger på en legend om sju sovare. Det kan du läsa mer om här >>> 

Folktron säger oxo:

Om du försover dig i dag så blir du trött ett helt år framöver
Om det regnar i dag så kommer det att regna 7 veckor framöver

Huuuu ... det där med regnandet i alla fall. I skrivandets stund vet inte blogMadame hur det går med regnandet ... vi får väl se ...
I alla fall så har det varit nog med det hittills några veckor.
Vatten vatten vatten
Jaaa så mycket vatten ovanifrån! Behöver inte bekymra mig för att fylla på vatten i dammen eller att björnbären blir förtorkade ... fast nu behöver de sol oxo ... Hmmm.
Kissarna gillar vara ute i det blöta! Sitter i regnet, plaskar i pölarna o sölar ner när de kommer in! Precis som småbarn.
Vatten är oxo vackert!




Och när kommer solen?
Om 7 veckor eller???
Ska fråga min Magic Crystal Ball!


Min Magic Crystal Ball är en gammal brevpress med ett fint monogram på sidan.
För att kunna göra fina lackstämplar ...
MS
står det
Mattis Svensson
bror till min mormor!



Den är ovanligt tyst i natt i min kristallkula så det blir nog väder som väder i alla fall.
.....................
Dagens katt
Kappi

Lille Kappi sover sött
blev så trött
för ute var de blött.
Tröskeln under ändan
får väl ta å vända'n


.................................................................................................
I bloggen:
....................................................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar