fredag 24 juli 2015

Bus vaktar reviret och matte

Det händer mycket därutanför ... nätet. Och det är viktigt att bevaka ALLT. Grodorna är ju prio ETT. Och nu låter det om dem oxo. Har börjat snacka med varann. Groda 1 till groda 2. Kom. Kvaaak! Koooooaaaaaaaaaak! Kom. ..... Ja så håller de på. Och Bus noterar detta.

Så mycket fåglar är det inte just nu som syns. De bor mest inne i alla tjocka lövverken. MEN en o annan främmad KATT! Jaaaaa, det får adrenalinet att flöda och vaksamheten är på TOPP. Och det hänger gärna Kappi med på oxo. Så medan Bus rusar upp med bredsidan mot nätet mot inkräktaren ställer Kappi upp med sina vilddjursvrål ... och matte får skyndsamt ursäkta sig hos grannarna som sitter ute o njuter sommarens stillhet ....



- Se där! Där sitter den där fule svarte långhårige typen ...


- Äsch, han stack innan jag hann jaga upp honom


- Man blir trött av att vakta matte. Så nu sträcker jag ut mig ett tag!


- Nu sover jag!


Sen blev det blåsigt o kallt o Bus flyttade in till sin nya älsklingskorg där han bredde ut sina kindpåsar och knödde in sig så gott det nu kan gå när man är en sån stor o pösig kattherre.

- Matte, du vet väl att jag tar hand om dig och jagar bort alla fula typer, så du kan vara trygg! sa Bus
- Javisst, min älskade prins, sa matte.



Dagens katt
Ett loppisfynd i glas för 10 kronor
Är absolut en liten britt
Och lilla Britt sitter utanför o spanar fåglar


......................................................................................
...................................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar