lördag 5 maj 2012

På kattutställning i Alingsås!

Elfsborgskattens kattförening (Sverak) anordnar utställning i helgen och eftersom det är så nära så bara måste jag ju gå och titta på alla fina kissar som visas upp där - med kameran förståss. Det var full fart på bedömningarna när jag var där och mattar o hussar putsade o borstade o kammade sina älsklingar för fullt och domarna vände o vred på kissarna och berättade vad de såg som var väldigt bra och vad som de saknade. För mig var ALLA kissarna såååååååå vackra och underbara! 23 olika raser fanns på utställningen. Här kommer ett urval av dagens bilder. Hur många olika raser kan du hitta??? Och vilka???






















Eftersom det var c:a 300 katter på utställningen så förstår du att dessa bilder på några av dem bara är en bråkdel och efter två timmars intensivt tittande o fotande o prata-med-uppfödare så var matte ganska mör och begav sig hem till sina egna 5 pälstussar som blev
JÄTTEGLADA att se matte igen - och det var ÖMSESIDIGT!
------- SLUT -------

5 kommentarer:

  1. Jättefina bilder!! Tror jag har upptäckt 10 raser... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är inte säker själv ... men det är nog 10 - 11 kanske 12. Jag vet ju inte helt säkert heller vad alla heter ... : Korat, Europé, Britter, Ragdoll, Main Coon, N Skogskatt, Perser (Exotic?), Helig Birma?, Cornish eller Devon Rex? osv ... HJÄLP!!! / blog-Lena

      Radera
  2. Hej Lena! Kul att pratas vid, kanske blir fler gånger. Våran Grålle fastnade på ett av dina kort (BRI a )Kul!
    Ha det så gott!
    Carina
    www.ljusglimtens.se

    SvaraRadera
  3. Hej Lena, nu hittade jag din blogg från Lottas sida.
    Fin bild du fick till på Mimmi, fastän hon var blyg.
    Jag har lila klocka.
    Ha en bra dag Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är väldigt söt din Mimmi! Hälsar bloggmadame Lena

      Radera