tisdag 29 maj 2012

Det blev inget regn

Några droppar i natt o sen var det en härlig solig dag som vanligt, fast lite svalare bara. Och en härlig kvällssol när jag kom hem efter jobbet så det vara bara att plocka fram bildapparaten o ut till mina gröna igelkottar (se inlägget från i går) ....  som nu börjag ta sig ton ... förlåt FÄRG menar jag
Om några dagar kommer hela busken att vara ett jättestort BRINNANDE RÖTT HAAAAAAV


Och när jag ändå är ute i min vilda trädgård så kollar jag smultronen. Jag har VITA smultron som härstammar från min hembygd i södra Sverige och som min morfar hämtade in i sin trädgård från järnvägsbanken strax intill (tåg med ånglok!) i början av förra seklet De här smultronen är supergoda!!! Och det bästa: fåglarna låter mig rå om allihopa! RÖDA bär hade nämligen varit mums mums direkt. Mina smultron växer överallt: mellan stenar, i gräsmattan, under växtlighet, i dammen till o med.



Sen fick blogMadam / matte en lysande idé tillsammans med sin dotter som just kom tillsammans med Nalle. Nalle kommer i koppel och går oxo ut med min dotter i hennes trädgård helt på fri hand dessutom. Vi tar ut Kappi!!! JAAAAA! Kappi har inte varit utomhus sen han var liten kattunge. Så detta blev ett äventyr, som kommer att resultera i en ledbruten och muskelvärkande matte i morgon. Men vad gör man inte för sina små älsklingar ... Nr1: Sätta på ett halsband. - Bara gör det, sa min dotter, när jag för femiälfte gången missade knäppet o Kappi slank iväg som en raket genom huset. - Nääääää fy farao, sånt skiiiiiit om halsen!!! Jag dööööör.... jag stryyyyps! Och sen plötsligt så lyckades det. Och då blev Kappi GALEN! Han RUSADE framlänges o baklänges o tappade stora pälstussar överallt .... DÅ klev min dotter in och: bara satte på kopplet på halsbandet o bar ut den vilda katten. Så enkelt var det. Och Kappi var LYCKLIG, fast lite försiktig och upptäckte den nya världen UTANFÖR ... tillsammans med Nalle.







mammaMia håller ett vakande öga på pojken där ute

.......................................................................................................
Nu har Nalle gått hem till sig och den lille vilden, Kappi,
sover som en liten gris i mattes säng, uppochner, som vanligt
.......................................................................................................

1 kommentar:

  1. Så skönt för "lille" Kappi att få komma ut på upptäcktsfärd!! Så fina de är bröderna bus!! //Kramiz

    SvaraRadera