måndag 28 maj 2012

Innan regnet

Vilken underbar sommar det har varit! Luften är full av inte bara pollen o mygg (!) utan av de mest gudomliga dofter av syren o alla möjliga andra blomster o träd som jag inte har en aning om vad de heter. Och i morgon blir det regn - o lite svalare. Men det blir fint med regn oxo. Bra för dammen o bra för växter som kan behöva hejda sig i växandet o fylla på med lite vatten.

Pärlbusken gör skäl för namnet med sina långa pärlhalsband av knoppar

och så här fantastisk är busken nu, helt översållad med blommor

Första rosenknoppen!

Och vad är detta??? En grön igelkott???

Nääää, det är min jättevallmo!

Vinrankan knoppas o slår plötsligt ut blad från de mest knastertorra o dödaste grenar man kan tänka sig. Och titta noga så ser du oxo en blivande vindruvsklase.
I bakgrunden kan man ana stora knoppar på en clematis.

Kabblekan!

Solen glittrar i dammen

Och i dammen blommar oxo massor av vattenklöver

Och här har vi en som förirrat sig upp på stenarna ...

...........................................................................................................
Och så till sist och inte minst min stora katten BUS
som tar det lugnt på mattes gamla matta inomhus


+++ mattkattmattkattmattkattmattkattmattkattmatt +++

1 kommentar:

  1. Vilka underbara växter/blommor du har i din trädgård!!!!! Underbarast tycker jag nog pärlbusken va med sitt praktfulla blommande!!...och så Bus...min favorit, han är bara för go!!! //Massvis med kramar till stora och små!

    SvaraRadera