söndag 20 maj 2012

en salamander i handen är bättre än ...

10 i dammen ... näää, det blir helt tokigt. Men det kändes helt härligt att lyckas få hålla en sån liten krabat i handen. För att inte tala om vilka strapatser för att få upp den och för att rigga kameran .... och undvika att inte själv ramla i vattnet. Och så tappade jag den lille två gånger ... i växtligheten ... o lyckades försiktigt få tag i honom igen. Ja, för det är säkert en HAN.  Ska göra nya fotgraferingsförsök allt eftersom o försöka visa de fanstastiska färgerna på magen o svansen! Starkt orangeröd med klart lysande blå kanter!!! Man kan ana det oranga på bilden innan han protesterade så vilt att jag släppte ner honom till kompisarna.


Tillbaka hem till den vilda dammen


......................................................

1 kommentar:

  1. Hittade en salamander i mitt sovrum! Bor i ett nybyggt område i Visby intill ett kärr! Jag bor i markplan! I går kväll hörde jag ett splasch i golvet o i morse såg jag en svart gräshoppa o var gång den hoppar o landar på golvet hörs smack el splasch?

    SvaraRadera