måndag 4 augusti 2014

Ögonblick med de små fyrbenta

Nu har blogMadame rest i bloggen i flera veckor ... dagar ... och inte nämnt de små pälsklingarna en enda gång eller tagit med nåra bilder på dem. Och det har de haft synpunkter på ska jag säga! Oj oj oj Jojomen!!!

- Vad har du den där kameran till??? Batteriet va? Skyll på det du! Och varför är du inte hemma hela tiden???
- Har nog gluttat i din blogg, sa Bus som är läskunnig, och du har inte skrivit en RAD om mig på evigheter!
- Än jag då, bräkte Kappi, divan, määääää määäää määääiiiau, och såg på matte genom halvslutna ögon, jag måst väl få komma FÖRST som är SNYGGAST o har BLANKASTE pälsen!
- Försök inte! skrek lilla ettriga Linda och spände ögonen i Kappi o sträckte på sin illröda päls så det knastrade om det. - JAG JAG JAG är SNYGGAST, så de så! Och så knyckte hon på nacken o gav Bus en råsop rätt över öronen i förbifarten. (Ja, såna är de de små liven ... )
- Nu tar vi det lugnt, sa mammaMia moderligt med sin självskrivna integritet, vänta bara, - Se, nu tar matte ju fram kameran ... o har satt på den där apparaten på skrivbordet ...
Och Bus han säger ingenting. Han är så nöjd med det lilla bara han får läsa i lugn o ro. Fredagens GP är det som gäller just nu, o den räcker säkert en hel vecka.
.... o Biggis då??? Katten med det långa håret. Ja, han vilar tryggt o lugnt bakom toalettstolens svalka o drömmer bara om att få bli kammad, o gosad med, o bli buren omkring och få höra matte berätta om hur det var när han var liten. Sån är han!



Bus har läst färdigt för dagen o slappar i resterna av en liten vattenpöl
Divan Kappi, Leonardo DiCaprio ...

Ville envist bli fotograferad på sin divan, Divan. Behagfullt lutad. 
Så det blev till att gå in med den lille envetne herrn.

Nöjd! - Är jag inte vacker nu!
mammaMia


Änna KAOS i ansiktet, Biggis! Biggis, katten med det långa håret
Älsklingsplatsen förutom badrummet, på stenplattorna längs huset
 .............................................................................
I bloggen 4 aug, 2013 
I bloggen 4 aug, 2012 
.............................................................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar