lördag 13 juli 2013

Uppe me tuppen - klockan 9! - Dag 11

Dagens katter
( I dag kommer detta stående inslag först )
Jaaaa det är absolut sommartid hos blogMadame! Och alla kissekatterna håller med: Mjaaaaaaa!!!
Ut på Alcaterrazzen o vräka sig i morgondiset!!!
Bus och mammaMia






Men Kappi då ... grannarnas frukost är sååå spännande ... 
man kanske får en smakbit genom nätet ...

Lilla Linda har packat ner sig i ett riktigt myshörn

Och vad sysslar blogMadame med en sån här härlig morgon? Förutom att njuta frukost o ta lite bilder. Jo, ägna sig åt sommarböckerna! Varje år beställs ett sommarpaket från Adlibris. Yngsta dottern har redan avverkat några stycken o blogMadame avslutade just till frukost Barnmorskan i East End. Ja ja ja jag vet att den går på TV ... men den ser vi inte på! Du vet ju att man alltid säger när det görs filmer o serier på böcker: - Boken var ju mycket bättre ... Och det går jag på. Ingen film kan göra boken rättvisa. Den här fascinerade från första sidan till den sista! Läs den!


En av sommarböckerna är sommargåvan på jobbet. Tradition att få en inslagen bok till sommaren! Alla olika. Så det är bara att blunda o välja. Tunn eller tjock? Hmmmm hade just fått mitt Sommarpaket ... så det fick bli tunn bok i år. Alla sliter av papperet ... och sen börjar den obligatoriska bytkarusellen ... -Oh, den har jag ju redan, ... - nämen den skulle jag gärna läsa, - Så fint, då byter jag gärna, ... och så håller vi på ett tag tills alla känner sig nöjda och känner att nu är det snart semester

I en av mina Sommarböcker kan man läsa det här!
PS: Jag får INTE betalt i bloggen för att ta med den bilden ...
..............................................................................................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar