fredag 30 december 2011

Nyårsafton 2011

G O T T    N Y T T    Å R!


* * * * * * * * * * * *
2006 var Bus första nyårsafton o då skrev han brev till Lotta, sin älskade Gammelmatte:

Lotta, jag förstår inte det här riktigt ännu ... årets sista dag??? Hur blir det i morgon då??? Men nåt speciellt är det nog för i dag BLEV JAG BORSTAD! OCH KAMMAD! OCH SÅ FICK JAG EN GODISPINNE. En sån som du skickade med mig när jag flyttade hem till matte. Och så fick jag leverpastej. Och i går så smygåt jag nästan hela Cadys mat ... när matte jobbade vid datorn. Å den gamla hunden Cady är så tröööög ibland så han bara ger upp när jag får chansen att sticka ner huvet i hans matskål ... HUVUDET, heter det. Jag slog upp det i SAOL.

Jo, Nyår: det måste absolut vara något speciellt. T ex matte skall STÄDA! Biggis har fått gå ut på promenad. Lill-matte duschar o tvättar håret jättelänge. Den gamla håriga katten Biggis han har varit med om det förut - och han säger: Vänta du bara ... tills det blir mitt i natten ... DÅ SMÄLLER DET! Huuuuuuu ... vad menar han med det? Om det är det sista mitt i natten så förstår jag varför alla önskar ett Gott Nytt År till imorgon. Jag ska hålla matte i tassen jättehårt - hon har lovat vara hemma i kväll tillsammans med tant Senja (hon som passar den gamla Cady när matte jobbar). Det känns tryggt! Och Biggis säjer faktiskt att han tycker att det där mitt i natten var jätteroligt och jättevackert förra gången, och han villl att vi ska sitta tillsammans i fönstret och titta NÄR DET SMÄLLER ... Fast jag tycker det låter jätte läzzzkigt, Lotta!
Ett Gott Nytt År till dig i alla fall med många goa puzzzzzar o kramar!!!

* * * * * * * * * * * *

2 kommentarer:

  1. Önskar er alla ett gott nytt härligt år.
    kram

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt år underbara Lena!!! Kommer även i fortsättningen följa din blogg med allt underbart roligt du skriver. Hoppas ju oxå vi ses på en och annan utställning givetvis!!// Massor med kramar från oss på Magni

    SvaraRadera