tisdag 27 december 2011

Vikt-igt

Blogmaster gav sig ut i affärsvimlet efter underbara slappa-dagar. Vad kunde man vänta sig? Det värsta förståss. Shoppingcenter megastort strax utanför metropolen Gbg. BARA FÖR ATT KÖPA EN ENDA SAK: EN VÅG! PÅ CLAS OHLSONS. Hade tänkt beställa den på NÄTET- vilket är min absoluta favvobutik. Tänk vad mycke trängsel o spring omkring i alla möjliga affärer den har sparat mig. Bara att kliva in, lägga det jag vill ha i kundvagnen, till kassan, betala .... under tiden man tittar på TV eller dricker the o klappar katterna. Å sen efter två dar så kommer SMS: Du har ett paket att hämta på MAXI - o dit ska jag ju ändå för att handla lite mat ... Två gånger kom paket hem direkt till dörren  före jul! Gissa om jag blev förvånad: Varsågod och God Jul!
Nåväl, så var det inte i dag. Jag gillar Clas Ohlson. Jag älskar att gå omkring där inne bland skruvar, spik, borrmaskiner, slippapper, burkar, hushållsapparater, elkablar, kontakter, batterier, pannlampor, armaturer, massagestolar, USBminnen, grillar, vildmarkstält, triangakök, trollerilådor ... o sist jag var där köpte jag en HÄVERT för 19 kr!
Jag visste inte ens att det hette HÄVERT. När jag försökte förklara för personalen, som tittade på mig med fågelholksögon, vad jag behövde: en grej för att suga upp vätska med o föra över i en annan behållare ... så står det BREDVID MIG en liten skinntorr gumma på så där 100 år o väser. Du ska ha en HÄVERT!
Tillbaka till dagen inköp. Det är ju så här att min hushållsvåg bara är graderad till 5000g och när jag skulle väga Kappi före jul, så blev det ERROR. O Bus ska vi bara inte tänka på ... då skulle mekanismen bryta samman. Matte har letet på NÄTET o hittat bara jättedyra vågar, flera 1000 kronor, typ. O så kommer då LOTTA som en räddande tipsängel o berättar om Clas Ohlsons våg för 199 kr med gradering i gram upp till 10 kg! Superbra! Tack Lotta! Passade på att köpa batteri till brandvarnaren oxo o lukta på ett multiverktyg en hylsnyckelsats, en ny skruvdragare ....  älskar verktyg ...

VÅGEN

Jag tycker den är superbra! Väldigt liten, nästan bara hälften så stor som min 5-kilos, men min stora plastskål får plats fint och Kappi premiärvägdes: 5 290g. Så gjorde matte oxo ett fösök att trycka ner Bus i skålen ... men DET VAR INTE LÄTT ... måste skaffa större skål ... På Clas Ohlsons kanske ... Bus väger troligtvis efter mycke möda c:a 7 100g. Det var så svettigt att matte sparar resten av vägandet till en annan dag.
När jag frågade personalen på CO:s var jag kunde hitta vågar tittade han på mig o skickade mig till A74. Det var avdelningen för badrumsvågar upp till 150 kg .... hmmmmm .... sen frågade jag inte nån mer utan hittade min våg alldeles själv.
Det är mycke med vikter -
vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

1 kommentar:

  1. Ska nog oxå ta och inskaffa en sådan våg....så jag kan hålla Lillemans vikt under uppsikt ;) //Kramar

    SvaraRadera