onsdag 28 december 2011

Klass 2

Storm på gång igen! Nu gäller det att hålla i hatten om man tänker ge sig ut enligt SMHI. Träden börjar vaja lite extra, det knäpper i köksfläkten .. GP skriver om tips för att klara elavbrotten: Se till att ha knäckebröd (!) hemma i garderoben (?) ... tja, knäckebröd har jag fast inte i garderoben utan i mitt nyförvärvade knäckebrödskrin! Så jag ska nog klara mig.


Å så har jag ju min spis.  Dessutom har jag massor av värmeljus o vanliga ljus o fem katter att ha i knät som värmer gott! Å en härlig hög med julklappsböcker. Kan inte ha det bättre.
Klass 2, hmmm, jag minns när jag gick i klass 2. Det var så att jag kunde läsa innan jag började skolan. Jag upptäckte plötsligt att jag kunde läsa Karlshamns Allehanda - på egen hand. Så fröken var förtvivlad vad hon skulle sysselsätta mig med i 1:an, så efter jul så blev jag klass 2 - Då fick jag mycke roligare böcker med arbetsböcker att färglägga som handlade om stenåldern. Så fick jag oxo STORA roller i klassens pjäser som t ex Berättare i Lille Pers vandring:
Nu går jag bort sa lille Per,
nu går jag bort dit stigen bär.
Att söka slottet Silvertopp
och få prinsessan Rosenknopp...
Detta var en parentes eller irrelevant utvikning.
------------------
Klockan är 4 och det är redan mörkt som mitt i natten, 6 grader varmt, det börjar blåsa lite mer, regnet smattrar lite lätt på fönsterblecken. Även om det är skumt så kan det se ganska mysigt ut där ute ... om man tänder upp lite här o där.




==========================
onsdag 28/12 em

1 kommentar:

  1. Du har många vackra ljuslyktor, både inne och ute, ett väldigt mysigt hem helt enkelt.
    Kram

    SvaraRadera