lördag 10 december 2011

AdventsKalenderBlogg Lucka 14 (24)

14 december

Mera med mamma Mia
IC Tawalli's Cameron Diaz
Mia

Nu när jag har sluppit den där fåniga glitterkronan från i går som jag var tvungen att låtsas vara så tjusig - den var jätteäcklig o kliade i flera timmar efteråt - då ska jag ägna mig åt det jag gillar. Som till exempel att jaga mina älsklingsmöss. Matte säger att dom är trasiga och urtuggade. Men det tycker inte jag. De är såååå läckra och ingen annan av dom andra katterna vågar leka med dem. Dom är bara MINA!


GOT YOU!!!  Nu tar jag med dig till mattes säng o gräver ner under täcket ... och sen är det bara att vänta tills hon lägger sig!!! VAD ÄR DETTA? säger hon. Hur dum får hon va??? Det ser hon väl. Till o med Kappi fattar ju

Matte hänger alltid saker på stolarna i köket. Kassar från affären ... Dom kan man undersöka. En gång stod jag på huvet rakt ner o både stolen o kassen o jag åkte i golvet. Men det var bara bra för då kom matte o tyckte synd om mig, fick massage o extra borstning o den bästa maten alldeles för mig själv.

Får se nu ... nä inget kul i dag
  Då fortsätter jag dagen med att sitta uppe på fläkthyllan, filosofera lite och studera kökslivet o se till att allt flyter på i god kattordning. Jag försöker vara uppmuntrande mot matte. Hon har det inte så lätt i köket med alla fat o kastruller o nån sorts mat hon försöker laga .... Tacka vet jag kattmat! Hon borde testa det. Torrt o fint o kaddar inte ner o GOTT!!!

Jag sover väldigt mycke på dagarna. Skönhetssömn, heter det. Jag är mycket mån om mitt utseende. Att vara Internationell Champion - FÖRPLIKTIGAR! Försöker att lära Linda detta oxo ... men hon är ju alldeles för liten ännu. Och de där POJKARNA .... ska vi inte tala om. De bara busar runt o härjar hela dagarna,speciellt när Nalle är här på besök. I dag har de lekt HELA DAGEN med den där stjärngossestruten som matte trodde de skulle ha på sig i går när jag var Lucia! Det kunde hon bara drömma om, matte! Efter en timma gav hon upp! Och slängde sig i duschen! Kappi snodde struten o gömde den under soffan. Och i dag drog han fram den o gjorde KONFETTI  AV DEN!!!  Matte fick städa ...

Nu ska jag gå o ta mig en liten lur o drömma kattiga mysdrömmar - om min stora kärlek
-  JONAS - som jag hälsade på för ett år sen o som blev far till alla mina barn!
Jonas
Alla dom här bäbisarna blev det!!! ÅHHHH va mysigt det var ...
... jag minns den ljuva tiden jag minns den som i går,
då alla småttingarna lekte o bet i mina tår ...
*** SUCK! ***

Nu kryper jag till kojs i mattes säng!

oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig lucka. Så roligt att gå inoch läsa varje dag :-) Me like!!
    Kram till er alla

    SvaraRadera
  2. Åh hon är vacker som en dag Mia!!....och jisses vilket fint smeknamn hon har ;) //kramis

    SvaraRadera