tisdag 3 januari 2012

3/1: Hujedamej ... nu kommer Eeeeemil ....

... förgrömmmade .... STORM! Ja, just det. För inte är det lille Kappi denna gången. Näää, rubriken kommer från dagens GP. Tack för den! Denna stormen heter Emil, å han är redan här. Träden gnisslar o knäpper o viner och det smäller i spisfläkten, ytterdörren slamrar, regnsnö smattrar mot fönstrena och SMHI späder på sitt hot med ÅSKA. Huuuuuuu.  Och för att spä på ytterligare förskräckelser så sliter en influensastorm genom lungorna o vänder ut o in på varenda lungblåsa o har därmed försatt bloggmaster ur funktion för yttre tjänst de närmaste tiden. Såååå tröttsamt!
Innan detta inre inferno i kroppen bröt ut hann jag i alla fall fylla på fåglarnas pilekorgar med MAT. O det dröjde inte länge förrän hackspetten kom seglande o slog sig ner bland blåmesarna o talgoxarna


 Och visst var det en ensam nötväcka oxo där för att provsmaka, fast ohövlig nog att bara visa mig ryggen. 


Dagen katt blir Biggis, som hittat både en älskling och en ny älsklingsplats i huset. Den nya platsen är överst på dynorna i soffan i vardagsrummet. Dessa är nuförtiden flitigt använda av alla kissarna och har tappat sin ursprungliga form totalt. Numera mera breda än höga med rejäla sovgropar o ordinarie sittplatsen för tvåbenta är reducerad till c:a 20 cm . Biggis nyfunna vän är den vackre sofftaxen Bruno. Bruno är bra, tycker Biggis: - Bruno är lugn, gör inga oväntade utfall, skriker inte, springer inte ikapp till toalådan i badrummet, gör inga otäcka besvärande närmanden, som den där löpska Mia och nu som hon den där lilla - vad hon nu heter, Linda, som har fått för sig ... att hon älskar mig över allt, ja t o m över Bus ... pshhhhuitt, säger jag bara.

Ja, Biggis är nöjd - och det är absolut Bruno oxo. Det har han sagt till mig.


* B * R * U * N * O *

1 kommentar:

  1. Oj,vad mycke vackra fåglar du fångat på kort!! Har jag tur så skymtar man en och annan kaja här i trädgården...inte ens min stamgäst har jag sett röken av i "vinter"..en talgoxe(måste vara samma varje år), som verkligen påpekar om maten i foderautomaterna e slut..då sitter han på verandan eller fönsterblecket och kikar in. Hoppas du kryar på dig snart från den hemska influensan!!!//Kram

    SvaraRadera