tisdag 22 juli 2014

Summer time, fika-ute-time

Ahhhh vilken löjlig rubrik det blev ... men vad jag menar är att Tänk så härligt att sitta UTE i den goa SOMMAREN på ett riktigt klassiskt ute-sommar café precis som folk alltid ha gjort ... Ända sen de gamla grekerna, tänkte jag dra till med ... fast det jag tänker på är en riktigt sommarfika hos Flickorna Lundgren på Skäret! Det du! Gamle kungens stamställe sen 1945, då han besökte fiket första gången. Dit tog mina föräldrar mig när jag var så där 3-4 år och jag minns det så väl. Alla blommorna o den stora gräsmattan där alla borden o stolarna stod ...  I fredags blev det nostalgibesök. Och det såg ut precis som jag mindes! Kaffet som serveras vid borden i kopparkittlar åtföljdes av hallontårta och VANILJHJÄRTAN! Vet du att de bakar så där en 37 000 hjärtan för hand om året ... Flickorna.
Det har ju hänt en del sen blogMadame var där sist förståss. Kastanjeträden är JÄTTESTORA, det har kommit till ett stort växthus, där man kan sitta inne o äta middag, brödbakeri, vacker damm och så några DJUR att klappa en liten bit bort ...






 





....................................................................
I bloggen 22 juli, 2013 
I bloggen 22 juli, 2012 
.......................................................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar