måndag 14 mars 2011

Bäbisarna 3 veckor!!!

Oj vad tiden går fort! Redan tre veckor gamla små ullnystan och det händer nya saker varje dag. Nya framsteg, nya domäner att erövra och nya färdigheter. Ena dagen kravlar man bara på magen och så nästa dag .... vips, så tar man långa SKUTT och traskar iväg över golvet SOM VEM SOM HELST. Och så kan man KLÄTTRA! Uppför kanten på bananlådan och vidare, uppför byxben och tröjärmar och jättestora kuddar. Och nu i veckan är det dax att pröva på RIKTIG MAT och att bekanta sig med SANDLÅDAN. I helgen har kizzarna och deras matte haft besök av flera intressenter. Helst vill jag ju gömma undan alla älsklingarna eller säga att man kommit till fel adress eller så ... Men det var väldigt trevliga o mysiga besökare vi hade! Anneli, matte till Jonas (pappa till kizzarna) och en väninna till henne och så en kollega till mig och hela hennes familj med man och två underbara barn och deras farmor. ALLA kizzarna blev favoriter förståss.
Nu kommer det lite bilder - ÄNTLIGEN!
Först ut är Linda, äldst av syskonen
Mmmmmmm, vad det smakar gott
 
Min mamma kan vara väldigt sträng ibland
Men jag ÄÄÄÄLSKAR min mamma

Det är jag som är Nalle - en riktig nalle , säger matte
Ingen har så stora tassar som jag
Jag tror att jag har fått en idé
Jag har oxo en väldigt vacker profil
Och, så är jag ju bara såååå snygg ...
Lisa!
Att smyga ... är spännande ...
Sitta i mattes säng - mys-mys
Man måste hålla tungan rätt i mun, säger matte. Så jag tränar på det.
Morbror Bus är en STOR katt, som man kan krama och som tvättar mig och som leker alldeles TOKIGT med oss ibland
Det här har jag lärt mig i dag!
Liv!
Jag är en TUFF brud - det ska alla veta!
Kom an bara!
Nääää, nu går jag
Jag är absolut morbror Bus favvis
Min idolbild
Och så den lille upptäckaren och äventyraren, Kappi
Jag VET att gräset är grönare på andra sidan
Jag kan charma VEM SOM HELST
Och jag ääälskar att tvätta mig
Alla brudarna faller för mig
 

2 kommentarer:

  1. Men vilka fantastiska bilder!!!! Åh de är så söta hela bunten!!! //Kram

    SvaraRadera
  2. De är sååå söta allihop! Och du tar väldigt bra bilder! Det var jättetrevligt att besöka dig och dina katter och dina små kattbebisar. Hälsningar Eva, Annelis väninna

    SvaraRadera