söndag 6 mars 2011

Bäbisarna 2 veckor och redan MOVIE-STARS

Att lära mig FILMA med nya kameran har varit ett äventyr och inte så lätt! Speciellt som jag föedrar trial and error framför instruktionsboken. Men vad gör man inte för Linda Evans, Liza Minelli och alla de andra kändisarna. Första försöket blev i SUPERKVALITET, bästa HD för storbildsTV. Att ladda ner de 20 sek på en halv GigB skulle ta så där en tre kvart ... Så den finns bara i min dator. Sen blev det experimenterande att ta och radera, ta och radera, ta om o radera ....  och rätt som det är sätter lilla Liza Minelli fart och börjar klättra över kanten för första gången ....  Lyckades trycka på rätt knapp och skärpan är ju ine 100 ... men man blir ju ändå bara helt lycklig!!!

Sen blev det återigen mycket filmande o omtagningar o raderande till 1000 o sen somnade alla efter maten och det var ju inte mycket att filma. Fast Kappi fortsatte tvätta sig en bra stund i alla fall

Det händer saker hela tiden. De små blir bara mer och mer framåt. Och visar sina olika karaktärer:
Linda: den allvarliga, ansvarstagande extramamman, pysslar med sina syskon och softar gärna efter maten och sitter o studerar omgivningen mycket intresserat.
Liza och Liv: Hänger ihop som ler och långhalm, kramas, tindrar med sina stora ögon o charmar ALLA. Ja och så var det ju Liza som ville upptäcka världen utanför bananlådan i dag.
Kappi (Leonardo DiCaprio): har just öppnat sina mörkblå ögon, strövar gärna omkring i bolådan på egen hand, tar lite små skutt då och då och kvittrar och kommer mot mig när jag pratar med honom
Nalle (Leonard Cohen): Matvrak! Störst, älskar att ligga på rygg och låta den stora magen pösa ut, älskar att bli struken över ryggen och en riktig njutare.
Det ska bli färska bilder i veckan! Jag lovar!

1 kommentar:

  1. Heja Lena...du måstw vara mer teknisk än jag helt klart!!! Men du vad söta de är!!! Väntar med spänning tills mitten av maj!! // kram mia/bullen & bella......p.s ävan jag har ju skaffat blog nu ...med ganska mycket hjälp från allas vår Lotta ;)

    SvaraRadera