söndag 29 december 2013

Kattbäbisarna gör framsteg

I går blev kattbäbisarna 4 veckor gamla!!! Och det görs framsteg varje dag.
Bus har intagit sin roll som morbror Bus och hjälper mammaMia med bäbisarna, tvättar o pysslar om dem o sover med dem emellanåt så att mammaMia får lite paus. Askungen är den som vågat sig på att testa "vanlig" mat och tycker det är JÄTTEGOTT! MUMS MUMS MUMS
Aslan och Astérix har upptäckt kattlådetoalett! Och kliver gärna ner i pelletslådan i tid o otid o kissar. Aslan har upptäckt de STORA vidderna att springa runt på i vardagsrummet. OBS endast tillåtet när det är kattintresserade gäster på besök! Aslan är som en vessla och höll på att komma bort ... men så visade det sig att han travat tillbaka in till sovrummet (där de bor i en hage i vanliga fall) för att klättra ner i kattlådan .... o kissa!!! Duktig o framåt pojk!
De långhåriga dunbollarna Askungen och Astérix är som ler och långhalm och fightas gärna med varandra och när de blir trötta somnar med tassarna om varandra .... Sååååååå sött sött sött
Bilderna på dem blir alla urdåliga!!! Så det blir bara en var. Sorry!!!
blogMadame ska försöka skärpa till sig ...

Morbror Bus hjälper till med morgontoaletten!



- Se så fin jag blev, sa Astérix


- Mjaaaa oxo, sa Askungen


- Jag är den store starke Aslan! Bara så du vet! Även om inte jag har gått upp lika mycket i vikt som de där tjockisarna, pälsbollarna, så är jag STARK och jag springer mycket snabbare än dom och mycket mer och det är jag som hittar på bus när inte matte ser det ... 
Det har morbror Bus lärt mig! Han är min idol!


Ja ja ja, Aslan vikten var det ju, höll ju matte på att glömma ...
Så här är det, med uppgången senaste veckan i parentes

Askungen 543 gram (+107g)
Aslan 521 gram (+81g)
Astérix 516 gram (+90g)
..............................................................................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar