tisdag 18 oktober 2011

Nalle & BOLLEN

Det här är NALLE


 och det här är BOLLEN
 Den här bollen är Nalles absoluta älsklingsleksak och bästa vän - efter Kappi. Om bollen kommer bort då är livet SLUT och Nalle går bara omkring som en skugga o hänger med huvudet låååångt ner mellan axlarna. Med BOLLEN kan man göra många saker. Det absolut bästa är när han får apportera med sin matte! Det kan han hålla matte igång i eeeevigheter med. Att få hämta BOLLEN på de allra svåraste ställena och rusa iväg till matte med den och lägga den i hennes hand och sen vänta med spänning på vart hon ska kasta den nästa gång.
Om o om o om o om o om igen ...
Det gör inte Nalle hemma hos gammelmatte. Då är det bara egenlek som gäller och att försvara den mot ALLA de andra kissarna.

Passa er .... här kommer jag ...
Försök inte ...  BARA TITTA VAR DET JU ... Det är MIN, bara MIN!!!
Klart att man blir trött och det blir BOLLEN oxo, så den tar jag med mig i korgen!
Dom här har man användning för till mycke
Hå hå ja ja va sömnig man blir
Det gäller att inte slappna av för mycke, vakta BOLLEN o sova med ena ögat öppet
Och nu har den lille BOLL-NALLE somnat ...

2 kommentarer:

  1. Åååååå, vad fin Nalle är.....vilken vacker chokladfärg han har. Och Lindas ryggtavla är riktigt läcker. Ska bli så kul att träffa er i helgen :-) Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det ska bli sååå roligt att ses! Och du får gärna bita svansarna av dom som vanligt ... Kram / Lena

    SvaraRadera