tisdag 25 oktober 2011

Kattutställning i Varberg

Oj, vilken helg! Två dagar med fyra (4) katter i Varberg. Hjärnan släppte taget från ryggmärgen flera gånger när logistiken kändes övermäktig: alla kissarna upp till två olika domare samtidigt ...  hinner jag byta katt ... TUR att det finns gulliga människor runt ikring som bara älskar katter och som gärna hjälper till! TACK ALLIHOPA!!! Och så tänkte jag hela tiden på Lotta - som hade 14 (fjorton) kissar med sig och som var hur cool som helst ... Du är fantastisk, Lotta! Och som dessutom delade ut hederspris o presenter till mig o alla Tawalli's-kissarna! 1000 Tack!
Ja, det hanns inte med något eget fotograferande denna dan. Det var många domarbesök att passa. Alla mina kissar blev nominerade till Domarens bästa, men någon annan fin katt fick priserna. Mia blev BIR (Bäst i ras) båda dagarna, och så fick hon ytterligare två fina priser på lördagen. STOLT!!!
Tack Kety för att du tog lite bilder på oss på lördagen med min kamera. KETY! Vet du att man kan zooma? Och att man inte ska skratta o vifta med kameran samtidigt som man trycker??? Liiiiite suddiga här o där...  men whatever .... KUL HADE VI!

Här har vi glada damer! Kety (till vänster) och Nicole och henner dotter
Allas vår Lotta! Grattis till dina fina katter och alla fina omdömen och alla som blev Champion -
mina små är ju ännu så länge bara små-kantareller, välartade dock med sina Ex1

Hej Jan, vem tror du domarna röstar på???
Mia blev det!!!
Och här sitter vi o väntar på nästa uttagning.

På söndagen var det lite lugnare och jag fick äran att sitta bredvid "min" lilla tös. LiLo, Tawalli's Liza Minelli, som är syskon till mina små: Kappi, Linda och min dotters Nalle.
Visst är hon helt bedårande!!! 



O här har vi en annan av mina favvo-kissar: Diddis Freddan. Vilken kisse!!! Oh la la. Hur cool som helst och STOR!
Vi var oxo med i VARBERG!!! Fast matte missade att fota oss ... så hon fick ett himla sjå med att sno ihop en bild med oss alla tre: Linda, Nalle och Kappi (det var jag som RYMDE! Matte har ritat o berättat om det lite längre ner på sidan) Vi blev nominerade till Domarnas bästa allihop och vi fick jättefina omdömen och Ex1. Nästa utställning kommer vi i vuxenklassen och då har domarna lovat att vi ska få lika fina priser som mamma.
Domarna

* * * * * * * * * * * * * * *
 HEMMA!

Stolt, trött och nöjd mammaMia, Tawalli's Cameron Diaz tillsammans med sina fina priser
* * * * * * * * * * * * * * *

7 kommentarer:

  1. Superhärliga bilder (inte jag då) Stort grattis till alla, och speciellt till MammaMia.
    Det var så härligt att träfffas, även om tiden inte ville räcka till för mig med att prata länge med er alla :(
    Kramizar

    SvaraRadera
  2. Och så jag igen....Får jag låna någon av bilderna :-)

    SvaraRadera
  3. Visst varsågod o ta för dig! / Lena

    SvaraRadera
  4. ÅÅÅÅhh vilka fina bilder!!! Grattis till alla fina priser och nomineringar!! Klart LiLo e fin med en sådan mamma kan de inte bli annat ;)...pssst lånar kanonbilderna på LiLo om de går för sig. Kramar från mig & alla kissarna här i Fåntrattarnas Paradis!

    SvaraRadera
  5. Tack, tack o tack!!! Klart att du får använda bilderna, Mia! Kram på dig o så en liten nospuss till LiLo!

    SvaraRadera
  6. du lena vilket program använder du för att lägga ihop bilderna så? :) och vet du vart jag kan få tag på det c:?

    SvaraRadera
  7. Grattis till dig Lena och till alla kissar för fina bedömningar och nomineringar! Jag kan förstå att Mia blev BIR båda dagarna, hon är sååå fin!
    Jag förstår att det var jobbigt att ha med sig fyra katter, men det måste också varit väldigt roligt.

    Jag hade planer på att para Essie i höst, men hon tycks ha gått i höstvila för hon löper inte. Tråkigt, men det får väl bli kattungar i vår istället.

    Kram

    SvaraRadera