onsdag 2 mars 2016

Betty är på TV

Betty har funnit sitt STORA intresse! Att titta på TV. Att titta på TV riktigt NÄRA dessutom. Och det spelar ingen roll för blogMadame eftersom hon inte är nån TV-nörd alls utan Betty får såååå gärna sitta o titta. När du tittar på bilderna så måste du oxo förstå att Betty är ingen jättekatt! Det är blogMadames TV som är så liten ... då förstår du proportionerna både på Betty och på blogMadames TV-intresse ...

Nåvär det var dessutom SPORT program (fullständigt ointressant för blogMadame) som intresserade Betty i går. Och hej vad det gick undan! Skidåkarna bara forsade förbi o Betty höll på att ramla av bordet i bara farten.

Sen blev det hockey! Jättekul att hänga med. 
- Jag vet minsann vart den där pucken tog vägen! Pucko! Där blev han allt lurad ... målvakten,  sa Betty belåtet och övergick sen snabbt till hästsporten.
- Liiiite stora o skrämmande de där hästarna, så jag tittar på matte ett tag i stället.

Sen blev det intressant. Bilar! I racerfart dessutom!
- En sån matte! En sån matte! Vill jag ha, skrek Betty upphetsat. I ställen för den där lilla plåtlådan som du har nu! Vadddå inte kunna cabba ner???? Det är väl inget att hänga upp sig på. Nä, en sån vill jag ha! insisterade Betty mycket livligt. Hmmm det där får vi ta en annan gång.

Så blev det dags för väderrapporten, och den var inte alls så tilltalande. Den där snön kom mycket riktigt i dag ... om än inte så mycket som på bilden i TV ... Och det var bara morbror Bus som gillade att gå ut i den i dag.

Och till sist i programmet så var det intressanta analyser och diskussioner som Betty deltog i med stort intresse.









- Jag ska nog bli programledare när jag blir stor, sa Betty
.............................................................................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar