tisdag 9 februari 2016

Nu kommer jag hem snart, matte

Min käre Kappi, Tawalli's Leonardo Di Caprio

Snart är det dax att flytta hem till sin vilda familj. Tja den är väl inte så vild längre ... lugnet har tagit över och vi får hoppas att det är ungefär precis som vanligt igen.
Varje dag har jag hälsat på Kappi. Första 10 dagarna var det medicin. Metacam. Det kan man ju tycka är inte så lätt att ge en katt medicindroppar. Men se det stämmer inte på Kappi. Han ääääääälskar Metacam!!! Sitter på bordet, jamar för att matte kommer för långsamt med dossprutan, och så gapar han o kastar sig över sprutan o sörplar ljudligt i sig så mycket det bara finns. Skulle kunna sätta i sig hela flaskan på en gång! Mjammjammjam slurpslurp!!!

Och så får Kappi ny mat som är bra för både blåsan och stressen. Den var inte populär .... men det går så sakteliga och han äter riktigt hyfsat nu. Och den maten ska alla tjockisarna få äta ett bra tag framöver hemma! Visst ska britter vara "cobby"  .... men min Bus och Linda är "cobby +++" och mår absolut bättre av att tappa några kilo med tanke på åldern och leder o välmående. Bus har redan startat och älskar maten.


Vi leker oxo Kappi o matte på den dagliga visiten! Vi tittar ut i trädgården o spanar på fåglar och sen är det bus i sängen och sen blir det jaga fjärilen på golvet och så sitta lite i köksfönstret o till sist sova en stund i mattes knä medan matte tar sig lite kaffe o läser en stund.



















- Nu kommer jag snart hem, sa Kappi
.............................................................................

1 kommentar: