tisdag 24 november 2015

Betty

Stenkatten's undersköna lilla koketta personlighet, Betty!

Har ju tänjbart tema på barndomens och barn- och serieböckernas favoriter på namn ... och denna koketta lilla blåa dam ledde mina tankar direkt till Betty Boop ... fast namnet blir Stenkatten's Betty!

Finns en Betty till, som bor i mitt hjärta, min mormor! Som bodde hemma i mitt föräldrahem under hela min uppväxt. En underbar Betty som fick frukost på sängen varje dag tillsammans med sin post - hade en stor korrespondenskrets. Min far som var snickare hade gjort ett fint frukost-i- sängen-bord till henne och på andra sidan satt alltid vår katt ... och väntade på att få slicka resterna från grötfatet när mormor var klar. Och bredvid katten satt lilla blogMadame och väntade, definitivt inte på grötfatet, men väntade på att mormor skulle vara klar med sina brev .... för sen läste hon alltid högt ett kapitel ur Nils Holgerssons resa för lilla barnbarnet som mysade till sig i täcket tillsammans med en mätt o belåten kisse.
Det finns mera att berätta om min mormor .... men det behåller jag i hjärtat.

Lilla Betty gillar att vara i bäbislådan! Och protesterar vilt mot att befinna sig i famnen eller för att inte tala om Fy Fabian för att bli vägd!!! Ångvisslan-Betty!
Men så i går ..... glitterögon i bäbislådan .... ny känsla, nyfikenhet, nåt nytt där utanför mammaMia .... jaaaaaa det gick rent av alldeles utmärkt att bli lite fotograferad .... 
En så liten skönhet!









- Det är tröttsamt att vara fotomodell, 
så nu slumrar jag ett tag på tassen, sa Betty

......................................................................................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar