söndag 11 augusti 2013

Mina dagar äro räknade - Dag 40

Den tragiska rubriken till trots så bjuder blogMadame härmed på Semesterbloggens sista somriga bilder med de fyrbenta pälsklingarna på AlCaterraz!
Inga retrospektiva betraktelser eller tal om den underbara sommaren o om i morgon. Nääää!
Du har ju flitigt besökt min Sommarblogg! Tack för det! Så där en 40 besök per dag i snitt!
De riktiga kioskvältarna var de här, som du kan gå in omigen o njuta av eller inte.

På Kottecentralen
Första plommondagen
Kappi är envis
Johan Engbergs antikladan
Bus som bäbis
Och så har du dessutom alla de andra 354 inläggen att titta på ...

I vilket fall som helst så kan jag säga att blogMadame är något MISSNÖJD med Kommenterandet i bloggen (har visserligen fått det i annat socialt media förståss: TACK för uppskattning där!) Så NU när du tittar tillbaka en stund: TYCK nåt! Det är jätteenkelt att Kommentera: Skriv nåt + gärna ditt namn eller signatur om du vill. Välj Anonym och klicka på Publicera. KLART! Du behöver inte fylla i någon e-postadress eller krånglig webbsida ... bara skriva nåt!
Nu blir det ingen blogg om dan utan lite då och då varje vecka. Garanterad Varje-dag-blogg får du vänta på ända till den berömda ADVENTSKALENDERBLOGGEN !!!

Allra somrigaste katterna
i augustisolen
i blandad oordning


















- Sommaren är slut
o jag tittar inte ut
förrän matte hämtar mej
in till sej,
sa Biggis
.................................................................

6 kommentarer:

  1. Jag är ledsen! Ja, jag är en av de skyldiga, som följt din blogg med många leenden och skratt och aha-upplevelser. Fick upp ögonen för din blogg via FB och ångrar inte att jag blev nyfiken. Mycket tack vare dina fina bilder på dina vackra britter (ja inte bara det förstås). Nybliven britt-ägare som jag är själv, så är det en fröjd att se hur stora, goa och fina de blir med tiden. Sedan har det varit härligt att se dina finurliga texter och allt annat runt i kring :-D
    Med vänlig hälsning
    Madeleine

    SvaraRadera
  2. Ja, och jag är en av dom andra skyldiga.
    -Skäms på dig gammelmatte, kan jag nästan höra både Bus och Mia skrika så det hörs ända till Småland :)
    Men inne på din blogg och läser är jag varje dag njuter av dina vackra bilder både på kizzarna och allt det andra. Och kan känna ett sting av avundsjuka för att jag själv aldrig åker iväg på sådana här äventyr fast jag gillar det så mycket.

    Nä, mina äventyr sträcker sig för närvarande till bolådan här hemma och sedan dom 5 minuterna det tar att gå hem till mamma och den andra bolådan.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Ingen ska skämmas inte!!! Det är inte så jag tänker! Det är ett nöje att bara veta att flera följer mina enkla "äventyr" som mest äger rum på AlCaterrazen! / Lena

    SvaraRadera
  4. Jag har också varit jättedålig på att kommentera, sorry!

    Inga kan väl njuta av sol och värme som katter! Härliga sommarbilder på dina fina katter. Hoppas du har haft en riktigt skön semester, Lena!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Lena, är såå avundsjuk på ditt underbara AlCaterraz, katterna paradis. Du tar jättefina bilder och att läsa din blogg är riktig underhållning. Önskar dig en fin höst.
    kram Ann-Charlotte FHK

    SvaraRadera