söndag 14 augusti 2011

Nedcabbat genom Småland ... och 8 små kattbäbisar


En alldeles vanlig fredag i augusti gick färden i strålande sol från hemmet via Hindås på slingrande vägar och sen genom Borås o sen söderut. Vilken häääärlig känsla! Stor sjal runt håret, de STORA solglasögonen på plats och ett bagage som stack upp en bra bit från det så kallade baksätet (ett baksäte mest passande pygmeer eller barnbarn). Resan gick till LOTTA!
Det var så roligt att få träffa Lotta och se hennes alldeles nya 2 bäbiskullar. Vilka fina kissar!!! Vilka färger!!!Ena kullen bara två dagar gammal och den andra 10 dagar. Oj oj oj!!! De är ju så ljuvliga och kattmammorna Jamie och Suzie så mysiga och mammaaktiga. Lilla Luna är oxo en av Lottas kissar, en riktig sötistjej. Bild på Luna:
Kurt, min favvokisse, bamsekatt o pianoblack var förvisad till altanen. Missade alldeles att ta bilder på honom!!! Sorry! Kattmammorna tycker inte det är kul att ha honom för nära sina bäbisar så, mitt medhavda bagage kommer väl till pass hos Lotta, så att Kurt får komma in igen, och bäbisar o mammor får ett eget rum, och Lotta förhoppningsvis får sova lite lugnare på natten. Bagaget??? Titta in på Lottas blogg, så får du se. Hon har redan fixat o satt upp!
Jo, så tog jag ju en massa bilder på bäbisarna förståss. Hemma upptäcker man hur man darrat på handen, glömt att fokusera ... och så vet jag hur fiiiina bilder Lotta tar på dem hela tiden. Så gå in på Lottas hemsida , där man kan följa varje kattunges utveckling eller på hennes blogg och titta på hennes jättefina  bilder och FILMER!!!
Men, jag tar i alla fall med några bilder från i fredags:
Suzie och Jamie med sin respektive bäbisar
 


2 dagar gammal!
Oprah oxo 2 dagar gammal
Kan det bli gosigare ...
Hur många kissar kan du se på bilden???
 


2 kommentarer:

  1. Glömde ju alldeles bort i min iver att få visa min vikdörr uppe att jag glömde tacka dig (fy skäms på mig) Så TUSEN MILJONER TACK utan dig hade det inte gått. Som vanligt jättetrevligt att få träffa dig. Och så fina bilder du fick på bebisarna. Och ja Kurt.....han blev väl lite lite putt över att han inte fick vara med på bild :)
    kram till dig och alla kizzarna

    SvaraRadera
  2. Nöjet var HELT på min sida, Lotta!!! Ska bara ta bilder på Kurt nästa gång, hälsa honom det /Lena

    SvaraRadera