lördag 20 augusti 2011

"Bäbisarna" 6 månader! GRATTIS ALLIHOP!

Firandet började dagen före, dvs 17 augusti med RÄKOR! Det är så gott så de små och stora håller på att SVIMMA av lycka. Mitt i rensandet kom Nalle och hans matte precis lagom till provsmakningen. Kappi blev så exalterad att han nappade åt sig en räka o RUSADE in i klädkammaren med sitt byte in i det mörkaste hörnet undan Nalle. När Nalle hoppat ur sin "resväska", kommer Kappi utrusande från klädkammaren med räkan fortfarande i ett fast grepp i mungipan, hukade sig bakom den jättestora vattenskålen och åt upp sin räka JÄTTESNABBT. Se fick ju alla kissarna smaska räkor. MUMS!
Det här är Nalles resväska - när han inte kommer i sin sele, förståss. Kapp vill ju väldigt gärna följa med Nalle. Och då kollappsar alltid väskan ... o blir nästan platt
Nalle o jag är BÄSTISAR - FÖR EVIGT!!!
Det 18 aug blev bäbisarna 6 månader.
Grattis till Kappi, Linda, Nalle, LiLo och Missan!!!
Firandet blev inte så väldigt storslaget den här gången, mest den vanliga maten på vanliga fatet
Och så var det ju den obligatoriska VÄGNINGEN. De växer så det knakar och säkert är att ibland så tar jag fel på Kappi o mammaMia .... visst är de lika ... o snart lika stora ...

Mamma o jag
Så var det halvårsvikten
Nalle: 3 501g
Kappi: 3 582g
Linda: 3 038g
De stora får oxo hänga med på vägandet
MammaMia: 4 310g
Biggis: 3 840g
Bus: okänd vikt pga vågens begränsningar ...

Sen kom Kappi nåt genialiskt! Att få leka med matte med Laserpekaren!!! Det är den absolut roligaste leken alla kan tänka sig! Och fort går det ... o snabbt ska det va ... o alla är med på leken ... Att ta bilder på detta spektakel är näst intill omöjligt ...

Matte har fattat
Hur var det nu man gjorde ... det blir ju inget ...
Där är den ...  nu ska JAG misann ta den där rackarns pricken ...
... var tog den nu vägen ??? ..
... jag har den ... jag tog den!!!
Nu är morsan i farten. Hej å hå!

Ja, de leker så de blir alldeles sluuuut.
Och sen somnar de så gott på alla möjliga vis på alla möjliga ställen i huset


1 kommentar:

  1. ÅHHH vad fina de är allihop, MEN vad Mia har blivit snygg!! Oj,oj LiLo med matte är väldigt stolta!! Kramizzz

    SvaraRadera