måndag 21 februari 2011

Att gå UPP i vikt ...

... är ju inte så kul, men är man kattbäbis är det JÄTTEVIKTIGT. Så när Luciano Pavarotti gjorde precis tvärtom - blev det PROBLEM. Han den store, störst vid födseln, svart som natten, med en stämma värdig sin namne - kunde inte äta! På sin mamma. Så han bara rasade i vikt. 20g på två dar. Då blev det racerbil till apoteket för att köpa kattbäbismjölkersättning och nappflaska. Efter många försök så börjar viken VÄNDA RÄTT. Och i dag blev det en runda till veterinären för att kolla gomen. Kan vara en lätt gomspalt, som enligt erfaren veternär växer ihop så småningom. Så det tror vi på och så blir det att mata den lille ofta, ofta, ofta, dag o natt. Och redan i kväll har den lille kämpen nästan kommit tillbaka till sin födelsevikt!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Äntligen hittade jag rätt!
    Jag glömde lappen du skrev till mig på jobbet, med adressen hit till bloggen, men jag har ju varit alldeles grön av nyfikenhet sedan du berättade om bebibsarna så jag var ju bara absolut Tvungen att googla som en tok för att få titta & njuta lite - & nu är jag här... & Njuter :-)
    Vilka små underverk! Dem är helt ljuvliga! Fy vad avundsjuk jag blir, med all rätt måste jag ju säga.
    Det ska bli jättespännande att följa deras utveckling, du får ta & uppdatera ofta :-)
    & om du vill så är det bara & komma till oss om du vill sätta upp någon lapp om dem små liven för kommande hem.
    Supertrevlig blogg för övrigt, & katterna är urvackra att titta på - riktigt ögongodis :-)
    Den lille flaskisen verkar redan ha hittat sitt hem, eller vad säger du?;-)
    Mvh// Therese på fyrfotat.

    SvaraRadera