onsdag 21 november 2018

Lilla bilen

Min lilla bil
Du är så fin
Nu har du gått så många mil
och är min bästa medicin.
Lilla cabben rulla på!
Ännu många mil ska du väl gå.

Jag minns det som i går ... den där nyårsafton 2006, släntrade in på Peugeot-butiken lite nonchalant och frågade den nyårssure bilhandlaren (som inte hade fått ledigt ... ) 
- Nå, har ni nån cab inne?
Och då säger den sure...
- Jo, vi fick in en häromdagen .. den står här inne, och så visade han oss in i en angränsande hall ..
Och DÄR STOD DEN!
- Jag tar den, sa blogMadame utan att tveka en sekund, som att gå o köpa en liter mjölk bara så där ...


Ja tänk så bra det blev. Och så mycket vi har varit med om tillsammans , du o jag, cabben ...med och utan tak, i regn o sol o snö o storm, så ligger du som klistrad på vägen med din egen blogMadame.

Och i dag var en stor dag. Det skulle bli 30000 mil. Min lilla bil skulle bli vuxen, ja, bli senior .. och påbörja sitt nästa billiv på väg mot 40000.

Lite nervöst var det ju. När skulle det slå om. Hur skulle jag hinna ta en bild på det historiska ögonblicket? Tänk om jag missade. Tänk om det absolut inte gick att stanna när det var dax. Och att tänka på att fotografera med mobilen i handen körandes är ju inte bara att tänka på ... ja tänka på kanske .. men inte mer. Liiiite trångt dessutom att få till det genom ratten och få skärpa 

Men så fantastiskt. Precis vid Kastenhofsmotets avfart var det dax! Bara glida in vid sidan och så var det fotograferat! 
Hurra! Hurra! Hurra! Hurra! 
Champisen i taket och spiken i botten! 
Nu drar vi!

...........................................................................................................................

1 kommentar:

  1. Det är få bilar förunnat att få en hyllning vid 30000 mil😀
    Den är så söt och ni passar så bra ihop💖

    SvaraRadera