tisdag 13 december 2016

De motsträviga lussegubbarna

Årets lussekatt är en gnistrande svart o vit lussegubbe! 
Kappi!

Ingen luciadag utan att alla kissarna får vara med! Och ALLA (hmmm näää det finns ett par kvar vid närmare eftertanke ... ) har nu fått vara med o vara lucior. I tur i år var Kappi. Och det var INTE lätt att övertyga honom inte .... definitivt inte tur, inte ...
Jaaaaa glittret KLIADE! Och gnäll gnäll gnäll. Fly från matte o fly farao för det förhatliga glittertjafset! Men dokumenterad lussebild blev det i alla fall!

Han kommer minsann ihåg hur det var när Bus skulle vara lucia får några år sen ...

- Sånt tjejtjafs, kommer här med en massa glitter o glamour. Sätta det i håret som en annan diva. Näääää minsann det är bara för tjejer! mammaMia förståss och så den där lilla nippertippan Linda, den röda lilla retstickan. Se bara hur hon fnissar när du matte håller på med kamera o jämställdhetssnack o glitter. Och säger att det är dags för killarna att glittra! Jag vet att jag offrade mig för nåt år sen .... matte hittade en bild på det .... Jag har nog försökt minsann att radera den på hennes dator ... men hon har så löjligt mappsystem (snyggt ord jag lärt mig!) så jag hittade den inte .... Å den där Kappi, han slapp minsann! Fast matte har lovat att han ska få bli Lucia nästa år!!! Ha ha ha! Rätt åt honom!!! Lovat, ja ja Hotat skulle jag vilja de det som. USCH säger jag bara! Hoppas matte kommer på andra jämställdhetstankar, som till exempel att det inte bara är Linda som får ligga i mattes knä, varför uppmuntrar matte bara mig o Kappi att gå ut o leka på Alcaterrazzen när det är regn o ruskväder? Å mammaMia o Linda får stanna inne .... Hm, säger jag bara. Oj, nu kommer matte tillbaka till datorn .... då slinker man iväg o tar nåra grabbatag med Kappi ...


Goa lussekatter önskar vi er alla!
......................................................................................

1 kommentar:

  1. Finaste lussekatter EVER!!! Ni får vara snälla mot matte, det är ju lucia bara 1 gång om året. (hehehheh, soom tur väl är...visst!)

    SvaraRadera