fredag 2 januari 2015

Nu är det 2015! Månadsbild m Bus

JANUARI


Årets första månadsbild! Det är den 2 januari oc -------sdflö p.wwäå.. em opso o   odkf o ko ..

- Alltså, det är jag som är Bus! Och jag tar över det här skrivandet NU. Matte har ju lovat mig det! Varje ny månad ska JAG få skriva i bloggen!!! Det är faktiskt MIG som hon använt som inspriririrasjon (fel???) för alla detta årets månadsbilder minsann! Så de så! Nån ordning får det väl vara. (Matte avviker nu mot köket!)

Du kanske undrar hur det kan komma sig att jag skriver så bra? Jo om du hängt med från början i bloggen så vet du .... När jag kom till matte så hade matte Svenska Akademiens Ordbok som dörrstopp till toa där min toalåda står! Och den hann jag ta mig igenom innan hon skaffade en PLASTKATT (suck så enfaldigt!) som dörrstopp .... Sen har jag i stället lärt mig att pilla ut böcker ur hennes bokhylla ... man får ju inte ligga av sig! 

Jag har redan varit ute i dag tillsammans med de andra 4beningarna. Kappi är ju den ende me lite ruter i. Vi killar! Vi sticker inte in för lite regn o blåst inte ... som tjejerna ... mammaMia o Linda. Riktiga mesar ... apprropå mesar: i dag var det nästan bara blåmesar blåmesar och idel blåmesar. Inte en enda domherre som matte föreslog skulle vara ute i dag. Hon fattar ju inte ... det finns faktiskt andra fåglar oxo! Jag har nog bläddrat i hennes fågelböcker jag! O det ska jag säga att i dag var det både hackspett o talgoxar som busade med koltrastarna. Kappi gillar koltrastarna ... han är sån idiot .... sitter under bambun och försöker snacka med dem .... bli kompis tror han ... Näää! Fåglar blir man inte kompis med! Om matte bara visste vad jag skulle göra med dem om jag bara kom utanför Alcaterrazzen ..... MUMS! 

De där vita prickarna på bilden ska föreställa SNÖ, och det stämmer inte alls längre. Borta! Det var lite läskigt ... i början ... med snö .... men tuff som man är så var jag först med att hoppa rätt ut i det vita och jag höll masken o lurade ut både Kappi o Linda ... fniss fniss fniss ... Första dan så fick de racerchocken o RUSADE raka vägen tillbaka in mellan fötterna på matte o så närt välte granen, rätt genom huset, upp på köksbordet så hela mattes nypressade linduk for ner på andra sidan bordet och sen fortsatte racerrundan genom mattes säng o sen in i pianorummet o välte pianopallen .... Ja, såna är de, ungdomarna. Fast sen vande de sig vid snön oxo o skuttade omkring som vildar där ute.
... nu kommer matte .... m kaffemuggen .... OK då ...

Ja, den pojken! Vad han tar sig före ... blogMadame/matte har inget att tillägga ...

* * * B U S B U S B U S B U S B U S * * *
...............................

2 kommentarer:

  1. Älskade Bus. Det är så roligt att läsa dina inlägg. Du får se till att lura ut matte lite oftare och ta dig ton här. Puss till dig och dom andra...och så klart till BlogMadame :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa... Nu blev han ju extra taggad o stolt! Han ska ju fått lov att vara med mer i år ... tjatat som han har gjort ... /blogMadame/matte

      Radera