måndag 4 mars 2013

Lindamåndag och ett litet firande på slutet!

Det blev en fasligt populär stol att posera i efter Nallebesöket i går. Att den var överhängd med en stor fårpäls bidrog säkert till populäriteten. Den fårpälsen var Cadys, min gamla älskade setters, under sina sista år. Den har legat lite undanskymd och häromdagen tog jag ut den i snön i solskenet der den fick ligga o bli borstad och urbankad. Och sen hängde jag den över stolsryggen i solen för att den skulle torka efter snön. Och åhhhhh vad den doftar härligt nu. Som en härlig gosig YLLEFILT!!! Å det gillar kissarna oxo: Bus äter på den, mammaMia tvättar den, Kappi drar i pälstovorna, Nalle gjorde sig en fin sovplats och i morse, så hade lilla Linda bott in sig riktigt gott i pälsen. Och Biggis då???? -Näääää, sånt gillar jag inte. Usch fy tusan så mycke hår. Det har jag själv så det räcker, sa Biggis bestämt. Ja, så var det med den saken.
Och här kommer bilder på Linda i det tidiga morgonljuset (att jämföra med Nalle i går i flödande eftermiddagssolljus).



.............................................................................................
Och så kommer lite firande på slutet:
Detta är mitt 300:de blogginlägg!!!
Och därför får du en länk till mitt allra första.
Som jag tillägnade min vackra irländska setter Cady, Bonbon´s Irish Red Cadillac.
.............................................................................................

2 kommentarer:

  1. Elisabeth Fridlund4 mars 2013 kl. 22:13

    så fina bilder. Linda passar som en juvel på fällen

    SvaraRadera
  2. Grattis till 300 blogginlägg!Bra jobbat :)
    Linda ser ut som en prinsessa på fällen!

    SvaraRadera